بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر : ۱۷۰۰۸۸

از دیرباز یکی از رویاهای بشر ساخت ماشین هایی بوده که بتوانند روی زمین مثل اتومبیل رفتار کرده و در هوا مثل جت پرواز کنند.

به گزارشصبحانه،از دیرباز یکی از رویاهای بشر ساخت ماشین هایی بوده که بتوانند روی زمین مثل اتومبیل رفتار کرده و در هوا مثل جت پرواز کنند.


ساخت ماشین پرنده به وقوع می پیوندد+عکس

حالا مهندسین ژاپنی قصد دارند تا حدی جامه عمل به این رویای قدیمی بپوشانند و به حمل مشعل المپیک تابستانی 2020 توکیو کمک نمایند.

اگرچه چند سالی تا این رویداد مهم ورزشی باقی مانده، اما دست یابی به این رویا نیازمند زمان و تلاش بی اندازه ای است که تاکنون در تاریخ رخ نداده؛ ساخت یک ماشین پرنده که همزمان از پس جاده های آسفالت و تغییرات آب و هوایی بر بیاید.

گروه مهندسین توکیو که با نام Cartivator شناخته می شوند، شب و روز در حال تحقیق و توسعه روی ساخت این الگوی اولیه هستند. ماشین پرنده مورد بحث همچون یک هلیکوپتر، به صورت عمودی به پرواز در خواهد آمد و در عین حال با استفاده از چرخ های تعبیه شده روی سطوح افقی حرکت می کند.

ساخت ماشین پرنده به وقوع می پیوندد+عکس

گفتنی است هدف این تیم جسور به مراسم های رسمی المپیک محدود نشده و «سوباسا ناکامورا»، مدیر کارتیویتور قصد دارد به دستاوردهای خیالی جرج و جین جتسون دست یابد.

«ماسافومی میوا» یکی از مهندسین این گروه معتقد است: «اگر نوآوری های تکنولوژیک این پروژه بتواند به صورت بهینه از بازدهی باتری و سایر شاخه های مرتبط بهره ببرد، وسایل نقلیه مورد بحث آینده ی بشر را خواهند ساخت.»

ساخت ماشین پرنده به وقوع می پیوندد+عکس

گفته می شود الگوی اولیه ماشین پرنده، نزدیک به 3 متر طول و 1.2 متر عرض داشته و احتمالاً می تواند 50 کیلومتر مسافت را در ارتفاع 50 متری پرواز کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر