بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر : ۱۷۰۱۲

خط لوله ششم سراسری انتقال گاز با حضور مهندس غلامحسین نوذری، صبح امروز (شنبه هفتم دی) به طور رسمی در عسلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مهندس عزیزاله رمضانی، معاون وزیر نفت در امور گاز در باره افتتاح این طرح ملی گفت:این خط لوله انتقال گاز ۵۶ اینچ در مسیری به طول ۴۹۲ کیلومتر و با هدف انتقال گاز شیرین فازهای ۹ و ۱۰پارس جنوبی از عسلویه به پالایشگاه گاز بیدبلند برای گازرسانی به شهرهای استان بوشهر و خوزستان طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی خط ششم سراسری در نیمه دوم سال ۸۴ آغاز شده است، تصریح کرد:هزینه اجرای این طرحبیش از هفت هزار میلیارد ریال و ظرفیت روزانه انتقال گاز از آن۱۱۰ میلیون متر مکعب است.

معاون وزیر نفت در امور گاز یادآور شد: این خط لوله درمسیری به طول ۴۹۲ کیلومتری، چهار ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک، ۱۷ ایستگاه شیر بین راهی و ۱۱ ایستگاه حفاظت از کاتدیک نصب شده است.

رمضانی گفت: با نصب ایستگاه های تقویت فشار گاز (در فاز دوم) روی خط ششم سراسری و ادامه خط یادشده از بیدبلند به اهواز به طول ۱۱۷کیلومتر، گاز مورد نیاز استان خوزستان تامین و زمینه افزایش رونق اقتصادی در آن استان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین تصریح کرد: اتصال به خط لوله اول سراسری به منظور ایجاد موازنه در گاز شبکه سراسری و ایجاد زمینه صادرات گاز به کویت از طریق خط ششم، از دیگر اهداف پیش بینی شده در طرح احداث خط ششم سراسری است.

وی افزود: خط ششم سراسری افزون بر انتقال گاز شیرین فازهای ۹ و ۱۰ به استان های بوشهر و خوزستان، با اتصال به خط لوله اول سراسری در حوالی پالایشگاه بیدبلند، در موازنه گاز شبکه سراسری، همچنین ایجاد اشتغال در استان بوشهر، نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز، اجرای همزمان و موازی حدود ۴۷۰ کیلومتر از این خط لوله را با خط لوله ۵۶ اینچ پنجم سراسری گاز، از نکات مهم این پروژه برشمرد و گفت: با وجود برخی مشکلات فراروی اجرای این طرح ملی به دلیل اعمال مدیریت صحیح و مستمر و ایجاد شرایط مناسب، طرح یاد شده با ایمنی و کیفیت بالا و در زمان برنامه ریزی شده به ثمر نشسته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر