بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
در پی حذف برخی کانال های تلگرامی توسط ادمین های معروف

دست سرمایه گذاران در پوست گردو ماند!/ نقاط حمایتی و مقاومتی ذهن خود را بشکنید

برخی از این کانال ها در حالی با ادمین های مطرح بازار سرمایه و نام آشنا در بورس فعال شده و بر مبنای روش های مختلف تحلیل، سهام معرفی می کنند که اخیراً مشاهده می کنیم که برخی از این افراد پس از مدتی سیگنال دهی، به یکباره اقدام به حذف کانال خود می کنند و یک تعداد سهامدار حقیقی را با ضرر و زیان ناشی از پیشنهادات خرید و فروشی که ارایه کرده بودند، به حال خود رها می سازند.
کد خبر : ۱۷۰۱۲۴
نویسنده :
کیوان فر

"پیشنهادات خرید عالی همراه با آموزش تحلیل تکنیکال" ، "در این کانال وعده های دروغ نمی دهیم."؛ "کانالی که در خوب و بد بازار با شماست". این جملات تبلیغاتی و اغوا کننده ای است که این روزها به وفور در کانال های تلگرامی مشاهده می شود و اکثراً در یک بازه زمانی با جذب عضو و سیگنال دهی برای خرید و فروش سهام فعال هستند و با مشخص کردن نقطه های ورود و خروج در یک سهم، برای سرمایه گذاری به اعضای خود سیگنال می دهند.

به گزارش بورس نیوز، برخی از این کانال ها در حالی با ادمین های مطرح بازار سرمایه و نام آشنا در بورس فعال شده و بر مبنای روش های مختلف تحلیل، سهام معرفی می کنند که اخیراً مشاهده می کنیم که برخی از این افراد پس از مدتی سیگنال دهی، به یکباره اقدام به حذف کانال خود می کنند و یک تعداد سهامدار حقیقی را با ضرر و زیان ناشی از پیشنهادات خرید و فروشی که ارایه کرده بودند، به حال خود رها می سازند.

البته هستند تحلیلگران مطرحی که کانال هم دارند، اما سراغ تحلیل سهم و سیگنال دهی نمی روند و تنها درباره مسایل روانشناسی بازار و مباحث مالی رفتاری در بورس و نیز خاطراتی مرتبط با بازار سهام صحبت می کنند.

اما روی سخن ما با آن دسته از ادمین هایی است که به گونه ای در کانال خود مطالب درج می کنند که گویا پدر بورس هستند و تا ابد می خواهند سیگنال دهی کنند؛ اما ناباورانه مشاهده می کنیم که بعد از مدت کوتاهی با حذف کانال خود دست اعضا را که با سیگنال های آنها اقدام به خرد و فروش کرده اند، در پوست گردو می گذارند.

اما چرا بایستی چنین رفتاری را به ویژه از افرادی مشاهد کرد که سابقه طولانی در بازار دارند و برای سرمایه گذاران و سهامداران تا حد زیادی شناخته شده هستند؛ به راستی چه اسمی روی این رفتارها می توان گذاشت؟

آیا شرایط بازار باعث شده به اینجا برسیم یا سنت شکنی ها به این سمت رفته که یک کارشناس دیگر نمی تواند بازار را پیش بینی کند؟ و تنها به ارایه یکسری پیشنهادات کوتاه مدت و نوسانی اکتفا می کند؟

بطوریکه کانال های متعددی که این روزها ظاهر شده و پس از مدتی از دیده ها پنهان می شود، اغلب یا تبلیغ می گذارند و یا با بازار گرمی سهام جا مانده در پرتفوی خود را دوباره به دیگران پیشنهاد می دهند تا با این روش آنها را به خورد سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی بدهند.

البته شکی نیست که برنامه تلگرام برای تبادل سریع تر اخبار و اطلاعات فضای مناسبی را فراهم آورده، اما وقتی این امر از طریق کانال تلگرامی صورت می گیرد، یک رابطه یک طرفه ایجاد شده و ادمین ها تنها گوینده ی آن هستند، بطوریکه هیچ عضوی امکان انتقاد نسبت به درستی یا نادرستی مطالب درج شده و ارایه نظرات خود را در کانال ندارد و هر جا ادمین خواست می تواند مطالب اشتباه و نادرست درج شده در کانال خود را براحتی حذف کند.

شاید مقصر اصلی خود سهامداران هستند که به راحتی به این گروه ها و کانال ها اعتماد می کنند و بعد به جایی می رسیم که بر مبنای مطالب این کانال ها می بینیم که ابتدای صبح سرمایه گذاران سهام می خرند و ظهر حتی شده با ضرر آن را می فروشند. چرا که اغلب در این کانال ها مطالب دروغ و نادرست و بدون تحلیل نقطه ورود و خروج با نوسان کمتر از پنج درصد را درج می کنند که این امر نوسان قیمت ها را در بازار سرمایه تشدید می کند. از این رو وظیفه مدیران این است که با این موضوع مقابله کنند؛ چرا که تداوم چنین رویه ای اصلاً به نفع بازار نیست.

نکته دیگر اینجاست که در میان این کانال ها بیشتر تحلیل تکنیکال مبنای سیگنال دهی سهم قرار می گیرد تا فاندامنتال، این در شرایطی است که اتفاقات اقتصادی جدیدی که در کشور رخ داده، می طلبد که تحلیل بنیادی بیشتری در بازار انجام شود؛ چرا که تحلیل چارتیستی بر اساس اطلاعات تاریخی قیمت سهام و اغلب برای بازه های زمانی کوتاه مدت و نوسان گیری صورت می پذیرد.

اما در شرایط فعلی بایستی نگاهی میان مدت داشت اما به دلایل همین رفتارهاست که در بازار سهمی با تعدیل منفی، مثبت معامله می شود و وقتی سهمی تعدیل مثبت می دهد، روند قیمتی آن منفی است. چون تحت تأثیر این نگاه ها و تحلیل های بی پایه و اساس نسبت پی بر ای، مفهوم سود برآوردی، ارزش دفتری و مواردی از این دست در بازار ما بی معنا شده است.

بر همین اساس بایستی پرسید که آیا در بورس های دنیا هم روال اینگونه است که برای هر سهم یک گروه مختص به خود وجود دارد که هر روز تنها نسبت به روند همان سهم سیگنال خرید یا فروش صادر کند؟!

اما جالب اینجاست که این روزها اخبار و اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی زیادی در بازار وجود دارد، اما بازار به آنها هیچ واکنشی نشان نمی دهد. اتفاقاتی که چند سال قبل هر کدام از آنها به تنهایی می توانست تا یک ماه روند صعودی یک سهم، صنعت و یا حتی کل بازار را تضمین کند؛ اما الآن با وجود انتشار این حجم از اخبار مثبت، باز هم هیچ تغییر خاصی در روند بازار مشاهده نمی شود.

شاید علت اصلی همان نقاط حمایتی و مقاومتی باشد که برخی افراد نا آگاه در کانال های خود به خورد مردم می دهند و در نتیجه آن، دیگر در بازار نگاه میان مدت و بلند مدت وجود ندارد؛ بلکه بیشتر رفتارهای نوسان گیری و سفته بازانه در بازار شکل می گیرد. چرا که ذهن اهالی بازار به شدت با این نقاط حمایتی و مقاومتی مواجه و درگیر می شود و دیگر قیمت های بالاتر و یا پایین تر را نمی بیند.

همین می شود که وقتی بازار به مرور زمان ماهیت غلط تحلیل و سیگنال های این کانال ها را به سرمایه گذاران اثبات می کند، ادمین های آنها مجبور به حذف و خداحافظی از گروه و کانال و حتی به گفته خودشان مجبور به خروج از بورس می شوند. البته گاهاً دیده می شود برخی از این افراد به دلیل اینکه منافعشان درگیر است، همچنان بر اشتباهات خود تأکید دارند که این موضوع حتی با اقدام قهری مسئولین هم قابل مقابله نیست، بلکه این امر نیاز به اقدامات فرهنگی سرمایه گذاران و سهامداران دارد و می طلبد که از چنین کانال هایی که تنها با هدف سیگنال دهی بی پایه و بدون تحلیل درست فعال هستند، خارج شده و تصمیم گیری خود را بر اساس واقعیت های بازار صورت دهند. شاید امرو


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
sas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
بورس نويز تو خوبي...نه اين كه شما همش سيگنال درست مي دين.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
بورس نیوز جان شما هم مثل همون کانال های تلگرامی عمل میکنی. بطور مثال تا یه روز سایپا مثبت می شد روزی ده تا مطلب راجب قراردادهای سایپا چاپ میکنی و با آب و تاب دادن بهش بازار گرمی میکنی و بعد دیگه خبری از اون همه به به و چه چه نیست. الان هم که چند روز هست دارید قربون صدقه ذغال سنگی ها میرید. خدا بخیر کنه
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
اساتید تحلیل تکنیکال وقتی که یک سهم رو معرفی میکنند حد سود و حد زیان و بازه زمانی رسیدن به سوذ رو هم مشخص میکنند
وقتی که اعضای کانال افرادی غیر حرفه ای باشند و تحمل دیدن حد زیان را نداشته باشند یا تحمل صبر کردن در بازه زمانی رسیدن به سود رو نداشته باشند با تحت فشار قرار دادن لیدر کانال باعث اذیت شدن لیدر کانال می شوند حق این افراد ناسپاس این است که دستشان در پوست گردم بماند تا دیگر ناسپاسی نکنند
پیام
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
اساتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایشنتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
همه اینها به خاطر این است که بورس ایران روی روال منطقی و شادابی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
فسیل شدیم به خدا با این اوضاع اقتصادی و بورس باز خدا پدر این کانال ها را بیامرزد که امیدی به مردم میدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
مقصر اصلی فقط و فقط خود دولت ایران است که با وجود این همه ظرفیت در مملکت ایران نمی تواند اقتصاد ایران را شکوقا ساد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
خود تو بورس نیوزجان طرفدار اشغال یمن و سوریه و لبنان نیستی پس مقصر خود تویی
که با حمایت از این اشغالگری زمینه اوضاع خراب اقتصادی را فراهم کردی و رشد این کانال ها برای امیدواری الکی به سهامداران
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
انهایی هم که منفی دادن حتما اشغالگرند بابا واقعا ملت خطرناکی هست ملت ایرانی بیخود نیست دنیا بتن ریخت تو راکتور اراک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
خودتان را خسته نکنید دیروز تالار حافظ بودم هیچ خبری نبود تک توک ادمی پیدا میشد که معامله کند ضمن اینکه شایع شده بود بانک ها الکی اعلان ورشکستگی کردن که پول سهامداران را بالا بکشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
بوزس نیوز عزیز چنان کن وضعیت بورس و اقتصاد که تو خشنود باشی و ما رستگار و احتیاجی هم به این کا نال های بورسی نداشته باشیم
حسن
-
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
تشکر از مطالب بسیار مفید شما ، اما ذکر چند نکته را الزامی دانستم ، 1-ما تکنیکالیستها به حق معتقدیم کلیه تاثیرات فاند و بنیادی هر سهم به طرق مختلف در نمودار قیمت با توجه با رفتار معامله گران به راحتی قابل پیش بینی میباشد که در این راستا میتوانم هزاران مثال بزنم ، 2-نوسان جزء لاینفک بازار میباشد که اگر اینگونه نبود جریان نقد شوندگی عملا غیر ممکن میشد . 3-هر فردی که عضو کانالهای تلگرامی میشود قطعا بی گدار به آب نمیزند ، مدتی سیگنالهای کانال مذکور را بررسی و درصورت بازده مثبت اقدام به خرید یا فروش میکند . و ........................
غفور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
با سلام مطلب بسيار جالبی نوشتيد آيا فکرنمی کنيد مشاورين قدری مثل شما و بورس 24 وغيره عامل درجه یک افت بازار وتشويق سهامداران نو پا برای استفاده ازروش نوساتگيری هستيد ملاحظه بفرماييد دريک جا اعلان رونق معادن ميکنيدودرجای ديگر باتحليل قيمت رشدسهم را تا فلان مبلغ اعلام ميکنيد سهامداران تازه وارد که تعدادشان کم هم نيست شروع بفروش ميکنندباتشکر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
سلام
موضوع نوشته شده از دیدی صحیح است و بسیار عالی که جا دارد قدردانی کنیم اما
گویا عادت کرده ایم مسائل کوچک را به مسائل بزرگ ترجیح دهیم
ده ها تخلف روزانه مشاهده می کنیم که مقصر ناظران - سازمان و نبود قوانین در بازار سرمایه است
آیا بر روی آنها نیز مانور داده میشود ؟
کم کم باید یکی از شرایط اصلی بازار سرمایه که نقد شوندگی است را به فراموشی سپرد
گزارشات ساختگی نیز به کنار
بسته شدن سهم ها و باز نشدنشان بماند
چند خبر از فایرا درج کردید که بیش از یکسال است بسته است سایر سهم ها بماند
کدامیک از قوانین شکایت از سهم های بسته شده را شرح دادید و شفاف سازی کردید ؟
بد نیست بپرسیم شما چه کرید
وقتی سال گذشته در اقدامی عجیب اکثر شرکت ها و حقوقی ها شروع به نوسانگیری کردند و تنها سهامداران خرد آسیب می دیدند چه راهکاری پیشنهاد شما بود ؟
آیا طرحی ارائه دادید ؟ عواقب فلح شدن بازارمان را گفتید؟
صدای سهامدار خرد را چقدر بلند و شفاف پخش کردید
---
از خودتان بپرسید شما کدام سمتی هستید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
سلام
موضوع نوشته شده از دیدی صحیح است و بسیار عالی که جا دارد قدردانی کنیم اما
گویا عادت کرده ایم مسائل کوچک را به مسائل بزرگ ترجیح دهیم
ده ها تخلف روزانه مشاهده می کنیم که مقصر ناظران - سازمان و نبود قوانین در بازار سرمایه است
آیا بر روی آنها نیز مانور داده میشود ؟
کم کم باید یکی از شرایط اصلی بازار سرمایه که نقد شوندگی است را به فراموشی سپرد
گزارشات ساختگی نیز به کنار
بسته شدن سهم ها و باز نشدنشان بماند
چند خبر از فایرا درج کردید که بیش از یکسال است بسته است سایر سهم ها بماند
کدامیک از قوانین شکایت از سهم های بسته شده را شرح دادید و شفاف سازی کردید ؟
بد نیست بپرسیم شما چه کرید
وقتی سال گذشته در اقدامی عجیب اکثر شرکت ها و حقوقی ها شروع به نوسانگیری کردند و تنها سهامداران خرد آسیب می دیدند چه راهکاری پیشنهاد شما بود ؟
آیا طرحی ارائه دادید ؟ عواقب فلح شدن بازارمان را گفتید؟
صدای سهامدار خرد را چقدر بلند و شفاف پخش کردید
---
از خودتان بپرسید شما کدام سمتی هستید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
مملکت سر تا پا خلافه حالا یک سری اومدن ر مردم رئ سر گرم کنن والا بد هم تیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
درود ب شاهنشاه اریامهر که نعمت بود . پول بود پول بود پول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
بورس نیوز عزیز تحلیلت بجا ولی بیشتر سیگنال های کانال تلگرامی درست هستن و حساب شده اینکه کسی هیجانی اقدام میکن نسبت به سیگنال ها م مدیر کانال نیست بعی ها کانال ها واقعا از مفید و آموزنده هستن
حسین
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
دقیقا موافقم...فردی بود به نام.پرریسک که خیلی ها اون رو میشناختن ..درآ دان تحلیل و کانال خودش مطلب میزد ..یه روز فتوا داد تک سهم ولغدر 320 تومنی بشید ... فرداش کانالش حذف شد ..الان ولغدر صد تومنه ..تو شش ماه قیمت یک سوم شد..اونم با فروختن سهماش به اعضا کانالش الان معلوم نیس کجا میخنده به ریش بدبختا
اميريان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
اگر خود سازمان بورس يك كانال يا سايتي داشته باشد كه در آن انواع تحليل ها در اختيار مردم قرار گيرد آنوقت ديگر شاهد ايتگومه خلاف ها نخواهيم بود
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
ما در مورد مسایل مهم صحبت میداریم به امید چه کسانی در سازمان عریض وطویل بورس ایران حد اقل یک نفر از نهصت سواد اموزی استخدام می کردند که ابروی این سازمان را در پیش خارجی هم شده حفظ بکند یک فرد کلاس سوم ابتدایی اطلاعیه کسرا را در مورد مجمح ببیند متوجه تناقض می شود خدا عاقبت مارا با این مسولان باسواد گسترده در امورات مهم مملکتی حفظ نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
مطلب مربوط به اپ بود دعوت به مجمع بعد از دو تشکیل مجمع