بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

نزول قیمت با شیب تند

امروز در بازار برق بورس انرژی، کاهش ناگهانی قیمت از سوی نیروگاه‌ها در نمادهای بارپایه توانست اندکی تحرک در بازار ایجاد کند و خریدرانی که بخش محدودی از اعتبارشان باقی مانده را مجاب به معامله نماید
کد خبر : ۱۷۰۱۵۴
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز سه‌شنبه 95.08.04 در بازار برق بورس انرژی 700 مگاوات برق به ارزش 7 میلیارد و 26  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش 69 درصدی همراه بوده است.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 1.4 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت با شیبی تند در معاملات امروز نیز پایدار بود و به محدوده 360,000 ريال رسید. البته کاهش حجم معاملات تداوم نزول قیمت را با ابهام مواجه کرده است.

امروز در بازار برق بورس انرژی، کاهش ناگهانی قیمت از سوی نیروگاه‌ها در نمادهای بارپایه توانست اندکی تحرک در بازار ایجاد کند و خریدرانی که بخش محدودی از اعتبارشان باقی مانده را مجاب به معامله نماید. البته اتمام اعتبار در اکثر شرکت‌های توزیع نیروی برق مانع از افزایش حجم و ارزش معاملات و پویایی بازار شد. تا زمانی که نقدینگی جدید وارد بازار نشود نمیتوان انتظار بازاری پر رونق را داشت.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950811 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950811 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره با افزایش شیب در محدوده 365,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 336,000 ريال داشته و در اواسط دوره با شیبی تند روندی صعودی به خود گرفته و پس از صعود تا قیمت 375,000 ريال در این قیمت به ثبات رسیده است.

در این نماد تا به امروز 390  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 26.07.1395 با 140  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940814 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر