بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
در معاملات امروز اگرچه روند تعادلی در اغلب سهام شرکت ها دیده می شد اما نحوه معاملات و ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته بسیار بهتر بود و بطور متوازن در تمامی گروه ها می شد نسبت به خرید سهام اقدام کرد که همین موضوع موجب گردش نقدینگی در بین اکثر سهام شرکت شد.
کد خبر : ۱۷۰۱۶۲
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.08.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 114 واحد افزایش به رقم 55119 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 842 واحد افزایش عدد 172502 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 84 واحد افزایش به رقم 27827 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 59 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 827 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3037 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2158 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس با رشد 240 واحدی خود طی معاملات روز جاری توانست فاصله خود را با مدار 79 هزار واحدی کمتر نماید تا در صورت تداوم روند امروز در معاملات روز آتی بتواند موفق به فتح قله مذکور گردد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز اگرچه روند تعادلی در اغلب سهام شرکت ها دیده می شد اما نحوه معاملات و ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته بسیار بهتر بود و بطور متوازن در تمامی گروه ها می شد نسبت به خرید سهام اقدام کرد که همین موضوع موجب گردش نقدینگی در بین اکثر سهام شرکت شد.

از سوی دیگر لحظاتی پیش خبر قابل توجهی از سوی پارلمان اروپا مخابره شد که می توان آن را به دیگر اخبار مثبت هفته جاری اضافه نمود، بر این اساس پارلمان اروپا ساعاتی پیش قطعانه عادی سازی روابط با ایران را تصویب کرد تا بدین ترتیب شاهد سهل تر شدن روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری اروپا با ایران در آینده ای نزدیک باشیم.

اما در ادامه روند صعودی شکل گرفته در روز گذشته امروز شاهد تداوم این روند در گروه های انفورماتیک، فلزات اساسی، سیمانی، بیمه ای، کانه های غیر فلزی، کاشی و سرامیک و قند و شکری ها باشیم البته در گروه خودرویی روند قطعه سازها بسیار متفاوت تر از تولید کننده ها بود و اغلب آنها با رشد قیمت به کار خود پایان دادند.

بر این اساس امروز در حالی شاهد تشکیل صف خرید قابل توجه در نماد ذوب آهن اصفهان بودیم که ساعاتی پیش گزارش اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت نسبت به لزوم افزایش سرمایه 330 درصدی ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر روی سایت کدال نشست، بنظر می رسد از معاملات فردا ذوب آهن اصفهان حال و روز متفاوت تری نسبت به روزهای گذشته خواهد داشت هر چند که باید منتظر اعلام نظر مسئولین سازمان بورس در خصوص موافقت یا عدم موافقت این اقدام باشیم.

در گروه انفورماتیکی امروز در حالی شاهد توقف نماد شرکت های خدمات انفورماتیک و کارت اعتباری ایران کیش در خصوص ارایه گزارش شفاف سازی با توجه به لیست اتاق اصناف به جهت تولید صندوق های مکانیز فروش بودیم که داده پردازی ایران در اقدامی پیش دستانه در ابتدای معاملات امروز گزارش شفاف سازی خود را روانه کدال کرد. "مداران" در گزارش خود اگرچه حضور شرکت زیر مجموع خود در این پروژه را تکذیب نکرده بود اما تأثیر هر گونه اتفاق مثبت در سود سال جاری را غیر ممکن دانسته بود. کلاً در بورس ایران سیاه نمایی، ناله از بدبختی و در مجموع رویداد هر اتفاق مثبت و تـأثیر گذاری که منجر به افزایش سود شرکت ها شود مد شده و ظاهراً مدیران و کارکنان شرکت ها فقط برای روشن ماندن چراغ شرکت ها و کارخانجات زحمت حضور در سر کار را به جان می خرند.

واقعاً نمی دانیم وقتی شرکتی از محل رشد قیمت های جهانی، حضور و برنده شدن در یک مناقصه، رویداد یک اتفاق مهم اقتصادی با تصویب دولت در آن صنعت، دریافت مطالبات و غیره قرار نباشد با رشد سودآوری و تحول ایجاد گردد پس اصلاً چه لزومی به فعال بودن آن شرکت یا کارخانه است؟!

متأسفانه امروز افتخار مدیران شرکت های ما در نرسیدن به رشد سودآوری و بالندگی در تمامی شرایط است. ظاهراً هر چه شرکت بدبخت تر باشد محبوبیت مدیران نزد هیأت مدیره بیشتر است.

اما در گروه قند و شکری علی رغم انتظار توقف نماد از سوی متولیان بازار به جهت ارایه گزارش شفاف سازی به جهت ابلاغیه دیروز انجمن صنفی در راستای واریز بخشی از مطالبات سال 93 اما این اتفاق نیفتاد تا حداقل سهامداران یک گروه بتوانند قبل از ذکر مصیبت مدیران با ارسال گزارش شفاف سازی آنها رنگ سبز را به آنها ببیند.

از سوی دیگر شرکت پرحاشیه و مملو از خبر این روزهای بورس امروز با صف فروش قابل توجه مواجه شد "بترانس" نمادی است که سهامداران خردش این روزها شاهد نمود درگیری اعضاء هیأت مدیره آن بر قیمت سهم هستند، گفته می شود در هیأت مدیره "بترانس" ائتلاف دو عضو هیأت مدیره بر علیه عضوی دیگر باعث این اتفاقات در قیمت سهم شده است، به هر حال شرکت داری مرد عمل می خواهد و کننده کار، امیدواریم هر چه زودتر مشکلات این شرکت نیز ختم به خیر شود.

در پایان منتظر رسیدن روزهای رویایی بازار سرمایه با توجه به اخبار و اتفاقات پیش رو هستیم شاید آخرین کلید باز شدن قفل درب رونق بورس در دستان دولت باشد. تمدید قانون معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شاه کلید باز شدن قفل درب های رونق به روی بورس و صنایع است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
توگروه قندی قهکمت و قلرست یه سرو گردن بالاتر از بقیه ن
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
مدیران شرکتها اینقدر بی عقل و بی خرد نیستند که بیایند اتفاقات مهم و تاثیر گذار و مثبت شرکتهای خودشان را افشا کنند تا دیگران هم سود کنند .....اینها اطلاعات تاثیر گذار را مخفی نگه می دارند و سهامشان را رشد می دهند و بعد که خوب رشد کرد می گذارند تا همه بفهمند و خودشان خالی می کنند .....فکر کنید ببنید چه سودهای کلانی اینها می کنند و چه دزدیهایی از جیب من و شما داره میشه.....سازمان بورس هم با اینها دستش تو یک کاسه هست....هر دفعه یکی دو تا شفاف سازی الکی به شرکتها میگه بکنید که بگه ما هم داریم نظارت می کنیم......
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
والا اینها از نظر من اصلا شرکت نیستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
بازار بورسی که گرانترین سهم آن معادل خرید حداکثر یک پفک باشه باید هم دارای چنین مدیرانی باشه که مرتب از بدبخت شدن خودشون داد سخن بدن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
سلام قربان
سايپا بسته هست زياد حال نداري !!
كسرا امروز با ٩٠٪‏ افزايش قيمت باز شدبه چشم خسته تان نيومدايشالا سايپا باز شد خستگي تان در خواهد رفت و افزايش ٩٠٪‏ سهام ديگه رو خواهي ديد تو تحليلت خواهي اورد!!
بدرود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
باید تمحیل بهره مالکانه و نرخ خوراک تحمیلی پتروشیمها تغییر یابد والا همین وضعه ادامه می یابدو فرجی برای بانکها صورت گیرد.
البته تجربه 3 سال اخیر ثابت کرد که این دولت مدبر تخریب بورس و دشمن سرمایه گذار است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
دولت به بورس قفل زده و هر کسی سرمایه گزاری کرده تو ضرره مثل خودم که سهام پروه سایپارو خریدم و الان 50درصد تو ضررم.
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
مديران شركت ها دارن علنا دزدي مي كنن با گزارشهاي دروغين سهامداران خرد را گمراه كرده واز دريافت سود محروم مي كنند سازمان بورس هم كه فقط تماشاگر ماجراست
علر
GERMANY
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
سهامدارای کسرا اعتراض کنن سایپا 80 درصد فنوال 60 درصد خاذین 100 درصد خاهن 100درصد بعد از مجمع رفت بالا آقایون اینارو خودشون داشتن کردن تو پاچه مردم همه چیز اکی بود حالا کسرا باطل بورس نیوز عزیز پیگیری کنید تو مستطیل شیشه ای شما تنها صدای ما هستین
اصغر
GERMANY
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
Mahdavi.B:
اینم یکی از کارهای ابلهانه هستش.که چرا کسرا بیاد بالای ۸۰۰باز کنه!!قرار نبود ۸۰۰باز کنه قرار اقایون این بود سهم رو ۶۰۰باز کنه خودشون بزخری کنند ببرند ۱۲۰۰تومان بندازند به مردم در برن.چون اقایون خودشون نخریدن و نظرشون رو ۶۰۰تومان بود معاملات را ابطال کردند.تا فردا خودشون قشنگ تا خرخره بخرند و سهم را تا ۱۲۰۰ببرند.چون کدال زده هیچ تغییری در کسرا به وقوع نپیوسته یعنی»»»صد درصد یک خبرهایی در کسرا هست.چرا؟؟مثال کنتور را تو‌کدال زدن هیچی نداریم بستن و‌باز کردن و‌جمع کردن و دوباره تو‌کدال زدن ۲۵۰۰سود سالیانه داریم باز کردن ۸۰۰۰هزار.هر خبر منفی کدال یعنی خبر مثبت!!!!هر خبر مثبت کدال یعنی منفی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
بورس نیوز باز هم امید های الکی روزهای رویایی می دهی تا کار اززریشه درست نشود هیچ امیدی به روززهای رویایی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
می خواهید روزهای رویایی بور را ببینید این کارها را انجام دهید
1- بررف ساختن و مدیریت
2- دست کشیدن از دزدی ها و غارت ها و عادت کرن به رعایت امانت داری
3- دست کشیدن از اشغال یمن سوریه و لبنان و برگرداندن پول های پارک شده برای جنگ و تزریق انها به اقتصاد ایران
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
1- برطرف ساختن سو مدیریت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
همانطوریکه بهتر میدانید در صورتیکه شرکت وضع خودرا به حال ورشکستگی وبدبختی وسیاه روزی نمایش دهد دراین زمان است که مدیران شرکت از امکانات موجود روزگار خوش وبی دغدغه ای زیراسمان ابی ودریای لاجوردی راسپری خواهندکرد وسهامدار خرد درگوشه ای کزکرده وساکت و ارام میگیرند مدیران شرکت داده پردازی زرنگتر ازشرکت خوارزمی هستند تا در مجمع سالیانه خودرا با انتطارات ایجاذ شده فوج سهامداران متضررروبروکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
اینده نگری ودرایت مدیران شرکت داده پردازی برای سرکوب کردن انتطارات سهامداران خرد واقعا محشر است!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
پارلمان اروپا معتقد است که هنوز ایران قوانین بین المللی را رعایت نمی کند و نقض حقوق بشر میکند البته قطعنامه پارلمان اروپا گامی در جهت تغییر رفتار ایران است که می تواند مفید باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کدام کشور کافر در دنیا این همه دزد دارد؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
اینو دوست داشتم خیا
"متأسفانه امروز افتخار مدیران شرکت های ما در نرسیدن به رشد سودآوری و بالندگی در تمامی شرایط است. ظاهراً هر چه شرکت بدبخت تر باشد محبوبیت مدیران نزد هیأت مدیره بیشتر است."
دم نویسنده گرم :*
زیان دیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
مردم عادی زمانی از یک سهم سود میبرند که 10برابر انرا اقایون داشته باشند. بنظر میاد کسرا از دستشان پریده و راهی جز ابطال ندارند.خودشون میدونند این سهم بالای 1200تومانه. اگر تعدیل واقعی صورت بگیره حداقل ظرف دو ماه2000تومان معامله میشه .گول حرفهاشونو نخورید .این سهم پدیده امسال بورسه . هر کی داره غم نداره .اونی که نداره خواب نداره.