بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
تصمیم گیری های دولت و شرکت بازرگانی دولتی صنعت قند و شکر را بسیار دستخوش تغییرات می کند و فراز و نشیب های این صنعت تحت تأثیر اقدامات آنها است. آنچنان که در شرایط فعلی مقدار زیادی چغندر در انبارهای کشاورزان وجود دارد، اما کارخانجات تولیدی آنها را به دلیل عدم تثبیت شرایط از کشاورزان تحویل نمی گیرند تا مبادا عدم تولید محصولات موجب خراب شدن چغندرها و تحمیل ضرر و زیان بر آنها شود.
کد خبر : ۱۷۰۱۶۴
نویسنده :
جمشیدی

شرکت بازرگانی دولتی ایران در حالی طی روزهای اخیر قیمت فروش هر کیلو شکر را 2720 تومان اعلام نمود که تولید کنندگان همچنان با قیمت های قبلی محصولات خود را به فروش می رسانند. علاوه بر این، انجمن صنفی قند و شکر در اقدامات اخیر خود موفق شد تا مبلغ 843 میلیارد ریال از 1267 میلیارد ریال از مطالبات سال 93 شرکت های قند و شکر ناشی از ما به التفاوت قیمت فروش و مصوب این محصول را دریافت کند. از این رو موارد مذکور از جمله تازه ترین رویدادها و اتفاقات پیرامون این صنعت است که هر یک به گونه ای تحولاتی را در این گروه ایجاد می کند.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت فرآورده های قندی چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تولید کنندگان شکر تولیدی خود را به قیمت مصوب 2520 تومان به مشتریان می فروشند و ما به التفاوت قیمت ها در قالب یارانه و مطالبات از دولت دریافت می شود.

حسن حمزه ایل در خصوص اثرات مثبت ناشی از پرداخت مطالبات شرکت های قندی از سوی دولت بر وضعیت سودآوری "قچار" و سایر هم گروهی های آن ابراز داشت: این مجموعه در بودجه سال 93 خود به ازای هر کیلو تولید شکر 200 تومان و در بودجه سال 94، 215 تومان مطالبات ناشی از ما به التفاوت قیمت ها در نظر گرفته است. به طوریکه در مجموع برای 15 هزار تن محصول تولیدی سال 93 مبلغ سه میلیارد تومان مطالبات لحاظ و در درآمدهای همان سال اعمال شده است. بر این اساس می توان گفت دریافت مطالبات مذکور که بخشی از آن در شرایط فعلی به حساب شرکت واریز و مابقی در اطلاعیه های بعدی انجام می شود، اثر سود و زیانی نخواهد داشت. چرا که همانطور که عنوان شد درآمدهای ناشی از این محل در بودجه 94-93 در نظر گرفته شده و اکنون این مبلغ جهت تسویه بدهی به چغندر کاران پرداخت می شود. از این رو می توان گفت تنها مجموعه هایی از دریافت مطالبات خود از دولت منتفع می شوند که درآمدهای ناشی از آن را در صورت های مالی لحاظ نکرده باشند.

وی در خصوص چشم انداز گروه قند و شکر با توجه به اخبار و رویدادهای مثبت پیرامون آنها اظهار داشت: تصمیم گیری های دولت و شرکت بازرگانی دولتی صنعت قند و شکر را بسیار دستخوش تغییرات می کند و فراز و نشیب های این صنعت تحت تأثیر اقدامات آنها است. آنچنان که در شرایط فعلی مقدار زیادی چغندر در انبارهای کشاورزان وجود دارد، اما کارخانجات تولیدی آنها را به دلیل عدم تثبیت شرایط از کشاورزان تحویل نمی گیرند تا مبادا عدم تولید محصولات موجب خراب شدن چغندرها و تحمیل ضرر و زیان بر آنها شود.

علاوه بر این، در حالی که قیمت مصوب هر کیلو شکر 2520 تومان در نظر گرفته شده، اما سیاست های فروش در بازار به گونه ای پیش می رود که شکر کمتر از قیمت مصوب عرضه می شود.

مدیر مالی "قچار" در پایان پیرامون زمان بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گفت: از سوی مدیران ارشد سازمان بازگشت "قچار" به تابلوی معاملات به ارسال دلایل تغییر سودآوری شرکت منوط شده که این امر پس از تهیه و ارسال اطلاعات درخواستی به سازمان انجام می پذیرد و در پی آن نماد مورد بازگشایی قرار می گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
حرفای الان شما با حرفای چند روز ّقبلتون 180 درجه فرق کرده
الان ک دولت یارانتونو میخواد واریز کنه براتون برای اینکه سوده سهام داران رو ندین اه و ناله سر دادین؟؟؟