بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر : ۱۷۰۱۹۳

 ننگ است با ۳۷ سال تجربه زیر مجموعه خارجی‌ها در پروژه‌های نفتی باشیم

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به انتقادها از قراردادهای جدید نفتی گفت: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوانهای مستعد و توانمندی هایی که در ۳۷ سال انقلاب پیدا کرده ایم را امروز در زیرمجموعه خارجیها قرار دهیم و آن ها لیدر و رهبر کنسرسیوم ها باشند.

به گزارشسراج24،عبادالله عبداللهی در کنگره ملی عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران که از صبح امروز در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است گفت: اقتصاد مقاومتی لاجرم باید مردمی شود. همانطور که در جنگ اگر پیروز شدیم با حضور مردم و اقشار مختلف آنها در جنگ بود برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم باید مردم به این عرصه ورود کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا افزود: الان بانکها 20 درصد سود می‌دهند در صورتیکه بنگاههای اقتصادی سودده 3 الی 7 درصد از فعالیت های خود سود کسب می کنند. بنابراین چگونه انتظار داریم که مردم سرمایه خود را به سمت بنگاههای اقتصادی روانه کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین مشکل سرمایه‌گذاری داریم در حالیکه حدود 1.2 تریلیون دار سرمایه نزد مردم وجود دارد. اگر مردم بنگاهی را احساس کنند که مطمئن و سودده است در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند همانگونه که مواردی بوده است که در کمتر از یک دقیقه سهام یک شرکت به فروش رسیده است.

عبداللهی در مورد استفاده از تواف داخلی در بخش نفت و انتقادهایی که به رویکرد دولت در زمینه تمرکز بیش از حد بر شرکت های خارجی می شود گفت: کسی منکر همکاری و ارتباط با خارجی ها نیست همانگونه که در جامعه نیز ما با اطرافیانمان ارتباط داریم اما این ارتباط باید تعریف شده و در چارچوب مشخص باشد و ابتکار عمل در دست خودمان باشد.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوانهای مستعد و توانمندی هایی که در 37 سال انقلاب پیدا کرده ایم را امروز در زیرمجموعه خارجیها قرار دهیم و آن ها لیدر و رهبر کنسرسیوم ها باشند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد این قرارگاه آمادگی حضور در پروژه‌های بالا دستی نفت را دارد و از همه پتانسیل ها می‌تواند استفاده کند.


منبع:تسنیم


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
فعلا که ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان شریعتی اراک توسط قرارگاه خاتم الانبیا بعد از دو سال از شروع پروژه, بلاتکلیف رها شده است و ترافیک و راه بندان در خیابان اصلی شهر اراک ایجاد کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
ننگ است!! در زمان تحریم حتی یک فاز هم به بهره برداری نرسید.ننگ این است که بعد از 37 سال هنوز دانش کافی برای این کار را نداریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
راست میگه, در زمان تحریم حتی یک فاز پارس جنوبی به بهره برداری نرسید, با سلام و صلوات و زیارت عاشورا خواندن نمی توان اقتصاد و صنعت را به پیش برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
بله چون اختلاس بتنهایی مزه و نفع بیشتری دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
اگر برای هرکدام از شرکت های داخلی, این حجم از قراردادهای بدون مناقصه و حمایت های دولتی و رانت های اقتصادی و وام های کلان و زمین رایگان و ماشین آلات یارانه ای و تبلیغات رسانه ای اختصاص پیدا میکرد, به مراتب شرایط بهتری از قرارگاه خاتم داشتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
اقتصاد مقاومتی لاجرم باید مردمی شود. = اصل ۴۴ قانون اساسی = واگذاری سهام موسسه شهید رجایی و قرب نوح و قرارگاه خاتم در بورس اوراق بهادار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
ننگ آن است که بعد از 37 سال از بس پارتی بازی و خودی و غیر خودی کردید یک نیروی واقعن متخصص در مجموعه تان ندارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
هیچ شرکت خارجی, پایه های سکوهای نفتی ایران را غرق نمیکند یا دکل حفاری را ناپدید نمیکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
جدیدا هم که قراردادهای عمرانی با ترک تشریفات, واگذار میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
تبدیل شدن قرارگاه های سازندگی به هلدینگ های صنعت, ساختمان, راهسازی و حمل و نقل در بورس
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
نظامي بايد در حد تخصص خود اظهار نظر فرمايد
بجاي اينكه نظاميان به نظم وانضباط شهري و حل معضل ترافيك بپردازيد كه موجب تمسخر مردمان كشور هاي ديگر ميگردد و امار مصدومان وكشته هاي ناشي از حوادث رانندگي وحشناك مي باشد رسيدگي مي نمايند در حوزه هاي ديگر كه سر رشته ندارند اظهار نظر مي فرمايند
راستي بورس نيوز تمام نظرات را منعكس كن و در سايتنظر مردم راجع به اين موضوع امارگيري بفرماييد كه موضوع روشن شود