بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر : ۱۷۰۲۱۳
در ادامه تسویه بخش دیگری از مطالبات طلبکاران غیردولتی از سوی دولت، 20 شهریورماه اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم به ارزش 15 هزار میلیارد ریال در فرابورس ایران پذیرش شد و امروز عرضه اولیه این سری از اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی با کشف قیمت هر ورقه 849 هزار ریال صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم به تاریخ انتشار 13 شهریورماه، به تعداد 15 میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال در فرابورس پذیرش شده و سررسید آن شهریورماه سال آینده است. امروز در جریان عرضه اولیه این سری از اوراق هر ورقه 849 هزار ریال کشف قیمت شد و در پایان بازار تعداد 80 هزار و 5 ورقه به ارزش بیش از از 67 میلیارد ریال با قیمت پایانی 846 هزار و 290 ریال مورد معامله قرار گرفت.

با ورود "اخزا9" به گردونه سایر اسناد خزانه اسلامی مورد مبادله در بازار فرابورس، در حال حاضر معاملات این اوراق در نمادهای اخزا4 تا 10 صورت می‌گیرد. روز جاری حجم معاملات اسناد خزانه در نمادهای فعال در بازار به 274 هزار و 369 ورقه به ارزش 248 میلیارد ریال رسید.

آیفکس سبز ماند

امروز در بازار فرابورس ایران در مجموع 314 میلیون ورقه بهادار در 33 هزار و 573 دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر یکهزار و 427 میلیارد ریال بود.

شاخص کل فرابورس نیز در ادامه رشد خود نزدیک به یک واحد افزایش یافت تا در پایان بازار در ارتفاع828 واحدی بایستد. نمادهای "ذوب"، "زاگرس" و "شاوان" در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس در جریان معاملات امروز گذاشتند که نمادهای "میدکو"، "دماوند" و "ارفع" بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر موجب شدند.

نماد شرکت ذوب آهن اصفهان امروز علاوه بر اینکه در میان نمادهای پربازدید جای گرفت، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را با نقل و انتقال 60 میلیون سهم به ارزش بیش از 177 میلیارد ریال تجربه کرد. پس از آن نماد ریل پرداز سیر با بالاترین حجم و ارزش معاملاتی روبه‌رو شد.

در پایان بازار حجم و ارزش معاملات بازارهای اول، دوم و پایه به رقم 240 میلیون سهم به ارزش 870 میلیارد ریال رسید که سهم 60 درصدی از ارزش کل معاملات بازار فرابورس را به خود اختصاص می‌داد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت هر ورقه تسه در نزدیکی مرز 800 هزار ریالی قرار گرفت. به این ترتیب امروز قیمت اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 771 تا 817 هزار ریال دادوستد شد؛ کمترین قیمت مربوط به اوراق تسه اردیبهشت 93 و بالاترین نرخ آن به تسه شهریور 94 اختصاص داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
ورقه تسه یعنی چی ؟ لطفا توضیح بدین