بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر : ۱۷۰۳۱۶

تنها دستگاه قضایی می‌تواند با اعلام نتایج تحقیقات به گمانه‌زنی‌ها پایان دهد و افکار عمومی را از حاشیه‌ها رها سازد.

گروه اجتماعی آناج:پرونده‌ی قتل خانواده پزشک تبریزیشکل‌وشمایل جدیدی به خود گرفتهو بازار داغ شایعات پررنگ‌تر از گذشته شده است؛ مردمی که ابتدا با استماع خبر مسمومیت اعضاء خانواده این پزشک و ادعاهای اولیه بهت‌زده شده بودند، اکنون اخباری را پیرامون این قضیه نظاره می‌کنند که بر حیرت‌شان افزوده می‌شود و علامت‌ سوال‌هایی در کنار استدلال‌هایشان قرار می‌گیرد.

از نذری قاتل تا پزشک قاتل!

در دهه‌ی اول محرم و همزمان با پخش نذری در اقصی نقاط ایران عده‌ای با عنوان «نذریِ قاتل» تا می‌توانستند سنت دیرینه احسان را زیر سوال بردند و شروع به حاشیه‌سازی کردند، برخی از شهروندان نیز از ترسِ آلوده بودن مواد غذایی آن‌ها را روانه سطل آشغال کردند اما بعداً معلوم شد راوی این ماجرا خود نیز در مظان اتهام است و نمی‌توان بر پایه یک ادعا، اتهام زد.

متهم در بازداشت به سر می‌برد

برخی از منابع خبری بر این عقیده‌اند پزشک تبریزی خود در قتل خانواده‌اش نقش داشتهو در تحقیقات اولیه اتهاماتی دامن‌گیر وی شده که سرانجام آن به بازداشت ختم شده است.

طراحی برای آدم کُشی

در این میان احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز طی مصاحبه‌ای عنوان کرده است: «گزارش‌های مقامات قضایی حکایت از طراحی پزشک تبریزی برای قتل اعضای خانواده خود دارد»

آیا پزشک اعتراف کرده است؟

علی‌رغم تمام این تاکیدات، نزدیکان این پزشک در مظان اتهام با رد تمامی اخبار مدعی شده‌اند مظنون به قتل خانواده‌اش اعتراف نکرده است و تمام مسایل در حد یک اتهام می‌باشد.

آنچه که مبرهن است، تنها بازپرس و قاضی پرونده است که می‌تواند گناهکار بودن شخص مدنظر را بر اساس شواهد و ادله‌ تائید و یا رد کند، لذا به منظور رسیدن به حقیقت باید منتظر اعلام نظر مراجع قضایی ماند و تا رسانه‌ای شدن ابعاد قضیه توسط دادستانی صبر کرد.

چرا باید یک پزشک خانواده خود را به قتل برساند؟

اکثریت مردم اکنون فکر می‌کنند پزشک تبریزی قاتل از آب درآمدهو شاید قتل همسر نیز همچون تجویز موسیقی شجریان برای بیمار و رسانه‌ای کردن آن و یا پرداخت هزینه نسخه یک نیازمند و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، پروژه‌ای برای جلب توجه بوده است، اما دُزها بالاتر رفته و مسمومیت به مرگ ختم شده است.

حاشیه‌های پیرامون این ماجرا زیاد است و هیچکدام را نمی‌توان تائید و یا انکار کرد؛ شاید اگر مسئولین امر از همان ابتدا سعی نمی‌کردند به خاطر ملاحظاتصنفی موضوع را به فراموشی بسپارند اکنون این همه حاشیه به پا نمی‌شد و روایت‌های متنوعی به گوش نمی‌رسید،اگر این پزشک قاتل است باید انگیزه وی نیز برای مردم شرح داده شود تا همگان بدانند پشت پرده‌ی سخن‌پراکنی‌های اوایل محرم چه بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر