بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۱۷۰۵۸۰

به گزارش گروه اقتصادیخبرگزاری دانشجو،خبر ساخت این نیروگاه پس از سفر دو روزه لی کچیانگ نخست وزیر چین به روسیه و دیدار روز سه شنبه وی با دیمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور اعلام شده که در جریان آن 20 سند اقتصادی امضا و همچنین یک بیانیه همکاری های اتمی صادر شد.

شرکت روس اتم پیمانکار ساخت این نیروگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که فناوری مورد توافق ویژه کاربرد نوترون های سریع مربوط به نسل چهارم راکتورها است.

پیش از این نیز با همکاری روسیه دو بلوک نیروگاه اتمی در تیان چین راه اندازی شده و دو واحد هزار مگاواتی دیگر آن نیز در حال ساخت است.

اولین نیروگاه اتمی شناور قابل جابجایی روسیه به نام لومونوسوف که ساخته شده و قرار است پس از کسب اطمینان آزمایشی سال 2019 وارد مدار شود، دو کاربرد تولید برق و آب شیرین دارد.

نیروگاه شناور با توان تولید 70 مگاوات برای تامین نیاز برق و آب اشامیدنی شهرهایی با جمعیت 200 هزار نفر به دلیل جابجایی ویژه مناطق دوردست و سخت گذر است.

این نیروگاه با 70 خدمه، 35 تا 40 سال عمر و 21,5 هزار تن وزن به عنوان ایستگاه شیرین کننده آب تا 240 هزار متر مکعب در روز نیز قابل استفاده می باشد و بارگذاری رآکتورها هم هر 30 تا 36 ماه یک بار انجام می شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر