بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۷۰۶۷۰

ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به بیش از یکهزار و 673 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ روز جاری تعداد 181 میلیون ورقه بهادار در 17 هزار و 632 دفعه در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن به بیش از یکهزار و 673 میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز بازار فرابورس شاهد روند رو به رشد شاخص کل نیز بودیم به طوری که آیفکس در پایان بازار بیش از 2 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 837 واحدی قرار گرفت. در حالی که نماد "مارون" به تنهای تاثیر منفی 2.3 واحدی بر آیفکس داشت اما به مدد تاثیر مثبت نمادهای معاملاتی "شراز"، "شاوان"، "خراسان" و "بمپنا" این نماگر رشد 0.26 درصدی را در پایان بازار تجربه کرد.

در همین حال معاملاتی که در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه صورت گرفت، رقم 324 میلیارد ریال را در پی نقل و انتقال 98 میلیون ورقه سهم به ثبت رساند. در مجموع این سه بازار در حالی نماد ذوب آهن بالاترین ارزش معاملاتی به میزان 23 میلیارد ریال را شاهد بود که نماد ریل پرداز سیر بیشترین حجم نقل و انتقالات سهام به تعداد 9 میلیون ورقه را تجربه کرد. نماد "ذوب" همچنین به‌عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی شناخته شد.

در این میان در بازار سهام فرابورس شاهد بازگشایی و توقف دو نماد بودیم. امروز نماد معاملاتي شرکت توسعه خدمات دريايي و بندري سينا پس از برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام با موضوع افزايش سرمايه و اعمال تصميمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتي و ارائه اطلاعات پيش‌بيني با سرمايه جديد بازگشایی شد و در مقابل نماد معاملاتي شركت ريل پرداز سير در پايان معاملات به‌منظور برگزاري ممجمع عمومي عادي بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز سه‌شنبه‌ مورخ 25 آبان ماه متوقف شد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز سهم 67 درصدی از ارزش معاملات بازار امروز را به خود اختصاص داد و تعداد 1.1 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود یکهزار و 127 میلیارد ریال در آن مورد معامله قرار گرفت. در این بازار اوراق اجاره رایتل با دست به دست شدن 244 هزار ورقه به ارزش 250 میلیارد ریال در صدر اوراق قابل معامله ایستاد.

رصد معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد قیمت هر ورقه تسه کمتر از 800 هزار ریال در بازار دادوستد شد. امروز قیمت اوراق تسهیلات مسکن بین 775 تا 799 هزار ریال در فرابورس دست به دست که بالاترین قیمت این اوراق به تسه مهر 95 و کمترین آن به تسه خرداد 93 اختصاص داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر