بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
گروه سرب و روی شامل 15 شرکت است و در حالی که بورس از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه همان سال بازدهی مثبت 15 درصدی را محقق ساخته، گروه مذکور بازدهی مثبت حدود 73 درصدی را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۱۷۰۸۸۸
نویسنده :
جمشیدی

صنعت سرب و روی یکی از صنایعی است که از ابتدای سال جاری تاکنون بموجب رشد قیمت های جهانی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته و شرکت های فعال در این صنعت با عملکرد مناسب خود از لحاظ سودآوری و روند قیمت سهام در بازار سرمایه موجبات رضایتمندی سهامداران را فراهم آورده اند. بطوریکه اغلب سهام شرکت های فعال در این گروه بازدهی مناسبی را به سرمایه گذاران اعطا کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، گروه سرب و روی شامل 15 شرکت است و در حالی که بورس از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه همان سال بازدهی مثبت 15 درصدی را محقق ساخته، گروه مذکور بازدهی مثبت حدود 73 درصدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس اطلاعات موجود، از میان 15 شرکت فعال در گروه سرب و روی کلیه شرکت ها با رشد قیمتی همراه شدند. در این بین شرکت فرآوری مواد معدنی با رتبه نقدشوندگی 227 مرتبه بازدهی مثبت 223 درصدی را بدست آورده و در مدت مورد بررسی ارزش سهام آن بیش از چهار برابر شده است.

بر این اساس "فرآور" عنوان پر بازده ترین سهم را در گروه سرب و روی از آن خود ساخته و در کنار آن سه شرکت بازدهی مثبت بیش از 100 درصدی را محقق نمودند بطوریکه صنعت روی زنگان در نماد "زنگان" رشد 136 درصدی قیمت سهام را تجربه کرده و در ردیف دوم جدول پر بازده ترین سهام قرار گرفته است. رتبه سوم به شرکت ملی سرب و روی با تحقق بازدهی مثبت 122 درصدی اختصاص می یابد و همچنین شرکت زرین معدن آسیا از جمله مجموعه هایی است که بازدهی بیش از 100 درصدی را به ثبت رسانده است.

چهار برابر شدن سرمایه سهامداران

علاوه بر این، شرکت های کیمیای زنجان گستران، کالسیمین و آلومراد هر یک بازدهی مثبت 80 تا 90 درصدی را کسب کردند. همچنین شرکت های فولاد هرمزگان جنوب، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خوزستان، مس صنایع مس ایران و نورد آلومینیوم با رشد قیمتی بین 30 تا 40 درصدی همراه شدند و در نهایت شرکت های آلومتک و نیز مس باهنر بازدهی کمتر از 10 درصدی را محقق ساختند و در ردیف های آخر جدول رتبه بندی شرکت ها قرار گرفتند.

چهار برابر شدن سرمایه سهامداران


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
فراور هنوز خیلی حرفها برای گفتن داره. این شرکت هم اکنون با 40 درصد ظرفیت کا رم یکنه در حالیکه کالسیمین و کاما با 100 درصد ظرفیت. فراوری به خاطر کمبود خاک با 40 درصد ظرفیت کار می کنه جهت برطرف شدن این مشکل شرکت در حال تهیه خاک از کشور ترکیه می باشه که در شش ماه اول 13 هزار تن خاکنیز خریداری کرده . اگر شرکت بتواند تولید خود را از 8 هزار تن به 11 هزار تن برساند (ظرفیت شرکتدر سال های قبل 18 هزار تن بوده) سود شرکت با قیمتهای فعلی بالای 150 تومان براورد می شود. گزارش 9 ماهه فراوری خیلی دیدینی تر خواهدبود.