بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر : ۱۷۱۰۶۱

ايران به تمديد 10 ساله تحريم ها واکنش جدي نشان خواهد داد

خبرگزاري آريا- امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به تصويب تمديد تحريم کشورمان در سناي امريکا تصريح کرد: از امريکا جز دشمني انتظار نمي رود.
به گزارش خبرگزاري آريا، آيت الله موحدي کرماني افزود: شب گذشته، قانون تحريم ايران معروف به داماتو يا ISA را براي مدت ده سال ديگر در امريکا تصويب کردند.
وي گفت: اگر شما به سوي پاره کردن برجام مي رويد ما طبق بيان مقام معظم رهبري قبل از شما آن را مي سوزانيم.
آيت الله موحدي کرماني افزود: مقام معظم رهبري درباره اين تحريم فرمودند اگر اين تحريم ده ساله تمديد شود، قطعا نقض برجام است و بدون ترديد بدانند که جمهوري اسلامي در مقابل آن واکنش جدي نشان خواهد داد.
وي گفت : ما با صداي رسا فرياد مي زنيم امريکا، ما از حکومت ننگين شما و از شما عناصر پيمان شکن، دروغگو و حيله گر و از رويه شما که ظلم و خونريزي و حمايت از ستمگران است، با تمام وجود بيزاريم.
آيت الله موحدي کرماني افزود : تا کي قرار است رهبر معظم انقلاب هشدار دهد و مسئولان بيدار نشوند؟ زيرا رهبري قبل از توافق فرمودند من به اين امر بدبين هستم.
وي گفت: با کسي مذاکره کنيد که قابل اعتماد باشد و به تعهد و پيمانش عمل کند ، مدعي هستند اينها تحريم نيست بلکه تمديد است و ما مي گوييم هر چه باشد خباثت ، لئامت ، بدعهدي و رذالت است و همچنين سقوط از مسئله انسانيت و شرف است .
آيت الله موحدي کرماني افزود: مردم ما بحمدالله بيدار هستند و مسئولان نيز بيدار شوند و دل به امريکا نبندند .
وي با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي اربعين گفت: در راهپيمايي اربعين مردم حقيقتا نفوذ ايمان و عشق به اهل بيت (ع) را به نمايش گذاشتند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنايات داعش در حله عراق افزود: داعش جنايتکار در حله جنايتي عظيم را مرتکب شد که به بازماندگان اين جنايت تسليت مي گويم و براي آنان اجر عظيم و براي شهدا علو درجات را از درگاه خداوند مسئلت مي کنم .
وي گفت : هم اکنون که حوادث فراموش نشدني را مطرح مي کنيم بايد يادمان باشد از جنايت آل سعود در منا نيز ياد کنيم که اين جنايت نيز فراموش نشدني است .
آيت الله موحدي کرماني افزود : بنده معتقدم در هر مناسبتي و در خطبه هاي نماز جمعه اين جنايت مطرح و نالايقي آل سعود در مديريت حج منعکس شود و به آنها مي گويم منتظر عذاب الهي باشيد .
وي با اشاره به حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان گفت: اين حادثه نيز حادثه اي دلخراش و جانسوز بود و بنده به همه مردم ايران به ويژه مردم استان آذربايجان شرقي اين موضوع را تسليت عرض مي کنم .
آيت الله موحدي کرماني افزود : شاهدان مي گويند اين حادثه حدود ساعت هفت و نيم اتفاق افتاد ولي ساعت ده و نيم هليکوپتر و آمبولانس براي امدادرساني آمد آن هم در حالي که امکاناتي نداشتند و مردم در سرماي استخوان سوز سرگردان بودند و عده اي در داخل آتش زنده زنده سوختند و هيچ خبري از کمک نبود .
وي با اشاره به استعفاي مديرعامل راه آهن در پي اين حادثه گفت : اين استعفا در پي برخورد دو قطار واقعا جاي تعجب است .
امام جمعه موقت تهران افزود : شما چرا استعفا داديد؟ اگر مقصريد بايد عزل و محاکمه شويد و اگر مقصر نيستيد چرا استعفا داديد؟ چرا به تقليد از بيگانگان به محض وقوع حادثه استعفا مي دهيد ؟
وي گفت : شنيده ام يکي از مسئولان گفته است که خدا را شکر که جانباختگان بيمه بودند و از اين بابت جاي نگراني نيست ، اين هم سخن عجيبي است .
آيت الله موحدي کرماني افزود: بعضي چيزهايي که مي شنويم جاي تاسف دارد ، شنيدم در خصوص پذيرايي از مسافران قطارها مبلغ 12 ميليون يورو با مشارکت شرکت هلندي سرمايه گذاري شده، آيا وقت آن نرسيده است که به جاي روي آوردن به شرکت هاي خارجي از شرکت هاي داخلي استفاده شود؟
وي گفت : موضوع ديگري که رهبري اخيراً اشاره کردند ، موضوع حقوق هاي نجومي است که گويا به طور کامل به فراموشي سپرده شده است زيرا بنا بود موضوع پيگيري و به مردم اطلاع داده شود، اما اين اتفاق نيفتاد.
آيت الله موحدي کرماني افزود: گويا قرار است مطالبي را رهبري بيان کند و مسئولان مدعي پيرو رهبري عمل نکنند .
وي با اشاره به ديدار فرماندهان نيروي دريايي ارتش با مقام معظم رهبري، ضمن تقدير از حضور قدرتمند نيروي دريايي در آب هاي آزاد براي تأمين امنيت کشور گفت: رهبري ضمن تقدير از اين حضور قدرتمند بر لزوم پيگيري برنامه ها و کارها تا حصول نتيجه تاکيد کردند .
آيت الله موحدي کرماني افزود: نتيجه رسيدگي به حقوق هاي نجومي براي مردم روشن نشد و سوالات در ذهن مردم باقي مانده است، سخنگوي قوه قضاييه مي گويد تاکنون در خصوص حقوق هاي نجومي موردي از سوي دولت و يا ديوان محاسبات به قوه قضاييه گزارش نشده است .
وي گفت : متاسفانه هنگامي که حقوق هاي نجومي مطرح مي شود ، بعضي مي گويند اينها قانوني گرفته اند ، آقايان حرمت قانون را حفظ کنيد و مردم را به قانون بدبين نکنيد ، کشور ما جمهوري اسلامي است که بر آن قرآن حاکم است .
آيت الله موحدي کرماني افزود: اگر قانوني گرفته اند چرا وقتي عده اي بر مي گردانند ، قبول مي کنيد؟ اگر قانوني گرفته اند برگرداندن ندارد، اگر قانوني گرفته اند چرا عذرخواهي مي کنيد زيرا عمل به قانون عذرخواهي ندارد؟
وي گفت: عجيب است براي قطع يارانه 40 هزار توماني ده ها جلسه، کميسيون و مصاحبه برگزار مي کنيد، اما به حقوق هاي نجومي که مي رسيد، دست روي دست مي گذاريد لابد مي گوييد ماهي 40 هزار تومان پول زيادي است اما ماهي 50 ميليون تومان پول کمي است، مقداري در کارهايتان دقت کنيد.
آيت الله موحدي کرماني با اشاره به پيروزي نيروهاي ارتش و مردمي در سوريه و عراق در برابر داعشي ها افزود : مردم موفق شدند مراکز بسياري را از داعش پس بگيرند .
وي با گراميداشت هفته بسيج گفت : بسيج سرمايه بزرگي براي انقلاب است.
خطيب جمعه تهران در پايان درگذشت آيت الله موسوي اردبيلي و حجت الاسلام شاهرخي و فوت فيدل کاسترو را تسليت گفت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
ملت ایران نهایت تشکر را از کنگره امریکا دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
تحریم نیست تمدید تحریم است که اگر باز شرارت کنی خفه ات کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
این تحریم نیست که اثر میگزارد ما بیشتر با داخلیها مشکل داریم.مرگ بر امریکا.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
سلام:اگردولت باان سرعت وعجله که بعد از روی کار امدن به طرف امریکا رفت واز حول حلیم در دیگ افتادو خسارت جبران ناپذیر به مملکت وارد کرد.این بار عجله به خرج ندهدوعاقلانه عمل کند وگوش بفرمان رهبری باشد وبدعهدی امریکارا مکتوب به تمام سران کشورهاوسازمان ملل وهر ارگانی که نیاز باشد بفرستد ومظلومیت ایران به همه ثابت کند. وعجله برای فعال کردن انرژی هسته ای اقلا برای چندماهی نداشته باشد تا خوب بدعهدی امریکا را ثابت کنند وبعد شروع به باز سازس انرژی هسته ای کند. وگرنه اگر عجله کند وبازسازی انرژی هسته ای را اغاز کندبا قدرت رسانه ای که استکبار دارد دوباره مارا محکوم وتحریم میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
اقتصاد دان های خارجی بسیار زیرک ومرموزانه عمل می کنند ورسانه ها هم همین طور بطور مثال باز نشسته های کاخ سفید مسایلی با قصد خاص مطرح می کنند اینکه اسراییل می گوید ما ثادریم در عرض چنئ ساعت فضای ایران ذا بهم بریزیم زیرکانه لبخند می زند ومی گوید در حماقت هستید ایران می تواند در عرض چند ساعت خاک عربستان را به توبره بکشد نتیجه این که دو طرف را تحریک می کند به حمله سودی که از این میان می برد یک گلوله از طرف ایران به خاک عربستان شلیک شود این بار تحریک اعراب که ایران به حریم امن الهی تجاوز کرده وبقیه ماجرا
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
واقعا از این همه لاف زدن خسته نشدین.
بانوی ایرانی
Saudi Arabia
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
این تمدید از اول در قراردادها گنجانده شده بود و و طرف ایرانی هم قبول کرده چیز تازه ای نیست و این تمدید تحریم فقط از طرف دولت امریکا است نه اروپا فقط در مورد تسلیحات نظامی ما هم که خدا را شکر 38 ساله با امریکا رابطه نداریم فقط برای مسافرت عشیره ای یک هواپیمای در بستی می روند گرین کارت هم که خوب لازم است .حالا دلواپسان چه چیز را پیراهن عثمان کرده اند ؟با این هیاهو از کدام اب گل الود می خواهند ماهی بگیرند ؟ دلار 5 هزار تومانی ؟ واردات بنجل چینی ؟ یا واردات خودروهای میلیاردی به نام مستمری بگیران بنیاد مستضعفان ؟