بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
صبح روز جاری، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه طی نشست خبری با حضور برخی از مدیران ارشد مجموعه و با همراهی اصحاب رسانه از برگزاری بیست امین مجمع عمومی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه از سه شنبه هفته جاری به مدت چهار روز خبر داد و آخرین اطلاعات و تحولات برگزاری این مجمع را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۷۱۰۸۰
نویسنده :
جمشیدی

صبح روز جاری، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه طی نشست خبری با حضور برخی از مدیران ارشد مجموعه و با همراهی اصحاب رسانه از برگزاری بیست امین مجمع عمومی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه از سه شنبه هفته جاری به مدت چهار روز خبر داد و آخرین اطلاعات و تحولات برگزاری این مجمع را تشریح کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمدرضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار با بیان اینکه تاکنون 105 نفر جهت حضور در این نشست ثبت نام کرده اند، در این خصوص افزود: کل شرکت کنندگان در نشست 85 نفر هستند و 18 کشور از 20 کشور عضو ACG در این نشست شرکت خواهند کرد که از جمله آن می توان به کشورهای مغولستان، اندونزی، ژاپن، چین و فرانسه اشاره کرد.

وی افزود: در حالی در مجمع عمومی که طی سال گذشته در کشور تایوان برگزار شده بود حدود 65 نفر شرکت کرده بودند که این رقم نسبت به تعداد شرکت کنندگان در مجمع سال جاری حدود 25 درصد رشد داشته است و 25 نهاد عضو و غیر عضو در آن شرکت می کنند.

به گفته وی موضوع اصلی برگزاری بیست امین مجمع عمومی ACG ضرورت توسعه همکاری میان شرکت های سپرده گذاری مرکزی در محیط در حال تحول کسب و کار است. همچنین در منشور مجمع شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه موضوعاتی همچون تسهیل همکاری بین اعضا، توسعه بازارهای سرمایه کشورهای عضو و توسعه اتاق های پایاپای نیز مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه با اشاره به اینکه برگزاری این مجمع از سه جهت برای سمات از اهمیت زیادی برخوردار است، در این خصوص اظهار داشت: حدود سه سال از برگزاری انتخابات اعضای کمیته اجرایی می گذارد و امسال شرکت سمات کاندید این دوره از انتخابات شده تا بتواند یکی از صندلی های کمیته اجرایی را تصاحب کند. در کنار آن طی برگزاری 20 امین مجمع دو تفاهم نامه همکاری با کشور تایوان و یک کشور خارجی دیگر منعقد می شود که پس از نهایی شدن اطلاعات و جزئیات آن ارائه خواهد شد. همچنین امسال شرکت سپرده گذاری مرکزی به عضویت CISO (کمیته امنیت اطلاعات شرکت های سپرده گذاری) در خواهد آمد که از مهمترین دستاورد عضویت در این کمیته می توان به تسهیل ارتباطات و بین المللی شدن بازار سرمایه کشورمان اشاره کرد.

همچنین کشور هند بنیان گذار این کمیته می باشد که تاکنون 11 عضو دارد و با عضویت سمات به 12 عضو افزایش خواهد یافت.

در ادامه مطهره مروج، مدیر برنامه ریزی مجمع ACG به جزئیات برگزاری این نشست پرداخت و گفت: 20 امین مجمع ACG از سه شنبه هفته جاری آغاز می شود و روز چهارشنبه دیدارهای اعضا و رأی گیری کمیته انجام می شود. همچنین در این روز چند پنل تخصصی برگزار می شود و وزیر اقتصاد و دارایی طی آن سخنرانی خواهد کرد. روز دوم نیز پنج کار گروه تخصصی برگزار می شود تا اعضا گزارشات خود را به مجمع ارائه کنند و پس از بررسی عملکرد آنها در خصوص ادامه فعالیت ها تصمیم گیری شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
خوب شد مجمع عمومی اسیا اقیانوسیه تمام شد. بورس صورتش سرخ شد تا خجالت زده نماند !!!!