بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
بازار سرمایه کشورمان در دومین روز کاری هفته جاری با رشد تنها 4 واحد در حالی به کار خود پایان داد که اغلب فعالان بازار امروز منتظر ارائه آخرین بودجه دولت تدبیر و امید به مجلس بودند، هر چند که دیروز قیمت سهام اکثر شرکت ها بعد از اعلام تمدید 10 ساله تحریم های ایران توسط مجلس سنای آمریکا با افت همراه شده بود اما امروز شاخص ها اندکی بهتر از دیروز بود.
کد خبر : ۱۷۱۱۲۵
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.09.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 105 واحد افزایش به رقم 56744 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 569 واحد کاهش عدد 170897 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 1 واحد افزایش به رقم 28250 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وغدیر" با 77 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 35 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 838 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1866 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1700 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه کشورمان در دومین روز کاری هفته جاری با رشد تنها 4 واحد در حالی به کار خود پایان داد که اغلب فعالان بازار امروز منتظر ارائه آخرین بودجه دولت تدبیر و امید به مجلس بودند، هر چند که دیروز قیمت سهام اکثر شرکت ها بعد از اعلام تمدید 10 ساله تحریم های ایران توسط مجلس سنای آمریکا با افت همراه شده بود اما امروز شاخص ها اندکی بهتر از دیروز بود.

بر اساس این گزارش، امروز جو نوسانی مثبت و منفی در اکثر گروه ها برقرار بود به طوریکه در گروه های انبوه سازی، انفورماتیک، بیمه و سرمایه گذاری ها شاهد معاملاتی نوساناتی و کم رمق اغلب در محدوده صفر تابلوی معاملات بودیم. گروه شرکت های قند و شکر تنها گروه یکپارچه قرمز پوش بازار بود که اغلب با حداکثر افت قیمت مواجه شدند.

در گروه حمل و نقل امروز معاملاتی متفاوت را شاهد بودیم. اغلب سهام فعال در این گروه یا به صف خرید رسیدند یا در محدوده مثبت تابلوی معاملات داد و ستد شدند. همچنین طبق اعلام پیغام ناظر عرضه عمده سهام کنترلی شرکت ریل پرداز سیر بار دیگر در قیمت 1425 ریال آماده عرضه شد اما همچون دفعه گذشته این معامله صورت نگرفت، شنیده می شود نقص مدارک خریدار این معامله بلوکی را به عقب انداخته است. پیرو همین موضوع سهام "حریل" در ساعات پایانی معاملات با صف خرید 30 میلیون سهمی همراه شد.

در گروه سیمان که اکثر نمادها در محدوده منفی تابلوی معاملات قرار داشتند "سصوفی" با صف خرید و رشد قیمتی همراه شد. شایعاتی که پیرامون این مجموعه مطرح می باشد در رابطه با انجام صادرات محصولات شرکت به بلغارستان در آینده ای نزدیک است که به نظر می رسد این بحث روند قیمتی سهم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

در گروه دارویی نیز برخی از نمادها با صف خرید و افزایش تقاضا همراه بودند به طوریکه با اغاز فصل سرما و افزایش بیماری های رایجی همچون سرما خوردگی فروش این گروه را با افزایش همراه خواهد کرد و این امر موجب افزایش تب تقاضا در بین دارویی ها شده، خصوصاً برای سهامداران بورسی که این روزها با افت ها و نوسانات منفی همچون بیمار سرماخورده ای کم بیرمق و بی حوصله شده اند. در این گروه شرکت دارویی برکت با نماد "برکت" با درج در فهرست بازار دوم بورس آماده عرضه اولیه شده است.

به طور کل بازار امروز اندکی بهتر از روز گذشته بود و به سمت تعادل حرکت کرد، همانطور که عنوان شد امروز دولت یازدهم آخرین لایحه بودجه خود را به مجلس ارائه کرد که در این بودجه قیمت دلار در محدوده 3300 تومان، نفت بشکه ای 50 دلار، درآمد نفت 110 هزار میلیارد تومان، مالیات 112 هزار میلیارد تومان و سقف بودجه سال آینده را 320هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. حال باید دید طی روزهای آتی واکنش گروه های مختلف در مقابل کلیات بودجه و اثری که بر اقتصاد دارد به چه صورت مشکل خواهد گرفت، البته طی چند روز اخیر بازار ارز نیز با روند صعودی پر شتابی نسبت به ماه های گذشته همراه شده به طوریکه تاکنون هر دلار آمریکا به 50 قدمی 4 هزار تومان یعنی 3950 تومان افزایش یافته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر