بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
در نتیجه نظرسنجی بورس نیوز مشخص شد:

روند صعودی شاخص کل بعد از انتخاب ترامپ

حدود یک ماه قبل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر خلاف آنچه که اغلب مردم و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی پیش بینی کرده بودند، مشخص و دونالد ترامپ در کمال ناباوری بسیاری از فعالان اقتصادی رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا شد.
کد خبر : ۱۷۱۱۲۹
نویسنده :
یارمحمدی

حدود یک ماه قبل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر خلاف آنچه که اغلب مردم و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی پیش بینی کرده بودند، مشخص و دونالد ترامپ در کمال ناباوری بسیاری از فعالان اقتصادی رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا شد. این در حالی بود که به دلیل عدم شفافیت موضع این شخص در مقابل ایران و توافق برجام باعث ایجاد حساسیت و شوک منفی به بازار سرمایه کشورمان شد و نوسانات بعدی آن را با تردید همراه کرد.

به گزارش بورس نیوز، نظرسنجی با محوریت روند شاخص کل بعد از روی کار آمدن ترامپ در این پایگاه خبری برگزار شده تا نظر و پیش بینی فعالان بازار سرمایه در این رابطه مطرح شود.

روند صعودی شاخص کل بعد از انتخاب ترامپ

همانطور که از نمودار فوق مشخص است بیش از 48 درصد آراء از تعداد 4176 نفر شرکت کننده در نظرسنجی بورس نیوز به گزینه نخست، یعنی صعود شاخص بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا رأی داده اند.

به عبارتی بهتر حداکثر سرمایه گذارانی که در نظر سنجی شرکت کرده اند، علیرغم وجود بدبینی هایی که در خصوص موضع ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در مقابل ایران وجود دارد، بر این امر معتقدند که شاخص کل بورس یا بهتر است بگوییم بازدهی کلی بازار سرمایه تا پایان سال 95 صعودی و مثبت خواهد بود. البته گزینه سوم این نظرسنجی یعنی نوسانی بودن بورس در محدوده فعلی نیز نسبتاً رأی بالایی را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس، هر چند که واکنش بورس های آسیایی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندان شدید نبود اما روز بعد از اعلام نتیجه نهایی این انتخابات شاخص کل بورس کشورمان بیش از هزار واحد افت را تجربه کرد. اما پس از آرام شدن جو هیجانی حاکم بر بازار شاخص کل به روند نوسانی و صعودی خود ادامه داد، هر چند که بخش اعظم این رشد و جبران افت هزار واحدی شاخص تحت تأثیر انجام معاملات بلوکی در برخی نمادهای تأثیر گذار بر شاخص بوده است.

بر اساس این گزارش، با وجود آنکه از جو هیجانی و منفی ناشی از انتخاب ترامپ بر بازار سرمایه کشورمان کاسته شده اما در حال حاضر به نظر می رسد بورس ایران در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سال آینده کشور و سیاست هایی که دولت تدبیر و امید برای آخرین زمستان دولت یازدهم در نظر خواهند گرفت می باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
دولت نه برای بورس و نه برای هیچیک از بخشهای اقتصاد این مملکت برنامه ای نداره ، خودمونو گول نزنیم ...
ناشناس
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
اینو که سال هاست همه میدونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کاملا میشه این نظرسنجی رو فهمید برای اینکه با امدن ترامپ منطقه متشنج و بخش های نفتی پالایشگاهی بورس خودشونو با تشنج در خلیج فارس و بالا رفتن قیمت نفت و ارز بالا میکشن در نتیجه شاخص هم صعودی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
چرا همه چیز را به دم ترامپ گره زدید ؟؟؟ دستشویی هم می خواهیم بریم باید با ترامپ هماهنگ کنیم؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
هر روز سبد سهام ما 5درصد منفی میخوره ولی شاخص همیشه مثبته.