بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر : ۱۷۱۱۴۵


کاربران خدمات گوگل ارث با استفاده از قابلیت به روزشده آن موسوم به تایم لپس یا گذشت زمان می توانند تحولات شگفت انگیز بخش هایی از کره زمین در سی و دو سال اخیر را مشاهده کنند.
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از زد دی نت، این خدمات شامل نمایش ویدئوهای ده ثانیه ای از تغییرات زمین است که حاصل در کنار هم قرار دادن دهها عکس فضایی از کره خاکی از سال ۱۹۸۴ تا سال ۲۰۱۶ است.

تماشای این تصاویر حجم وسیع تخریب و ویرانی محیط زیست توسط انسان ها را به نمایش می گذارد و اثبات می کند نگرانی در مورد پدیده هایی مانند گرم شدن کره زمین بر خلاف تصور دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا یک توطئه چینی نیست و واقعیتی غیرقابل انکار است.

مجموعه تصاویر ویدئویی قابل مشاهده از این طرح نشان دهنده تحولاتی همچون گسترش شهرنشینی، تخریب جنگل ها و احیای آنها در برخی مواقع آب شدن یخچال های طبیعی و برخی فرایندهای مهندسی مانند ساخت پل Oresund برای اتصال دانمارک به سوئد است.

این خدمات اولین بار در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شدند تا کاربران گذر زمان بر روی کره زمین را از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ شاهد باشند. اما حالا این قابلیت به روزشده و عکس های مورد استفاده در آن نیز از دقت بیشتری برخوردارند.

در هر یک از این ویدئوها از ۳۳ تصویر استفاده شده که هر یک از آنها حاوی ۳.۹۵ تریلیون پیکسل است. تصاویر یادشده از ترکیب بیش از ۵ میلیون تصویر ماهواره ای به دست آمده اند که توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا به فضا پرتاب شده اند.

برای تماشای این تصاویر که نقاط مختلف ایران را هم در برمی گیرد می توانید به نشانی https://earthengine.google.com/timelapse مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر