بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

کمرنگ شدن شاخص های تحلیلی با توقف های طولانی مدت

در رابطه با بازگشایی نمادهای متوقف گمانه زنی های متفاوتی وجود دارد اما در صورت بازگشت نمادهای بزرگ خصوصاً بانکی ها به نظر می رسد از طرف سهامدار عمده شاهد حمایت باشیم و این وضعیت بسیار استثنایی می باشد.
کد خبر : ۱۷۱۱۹۸
نویسنده :
یارمحمدی
در حال حاضر آنقدر تعداد نمادهای متوقف در بازار بورس افزایش یافته که به راحتی نمی توان در رابطه با حجم و ارزش معاملات اظهار نظر کرد. این امر و توقف طولانی مدت نمادها شاخص های اصلی قلب تپنده بازار که حجم و ارزش معاملات هستند و رابطه مستقیم با پیش بینی روند کلی بازار را دارند، را کمرنگ کرده.

سرپرست مشاور سرمایه گذاری کارگزاری سهم آشنا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در رابطه با بازگشایی نمادهای متوقف گمانه زنی های متفاوتی وجود دارد اما در صورت بازگشت نمادهای بزرگ خصوصاً بانکی ها به نظر می رسد از طرف سهامدار عمده شاهد حمایت باشیم و این وضعیت بسیار استثنایی می باشد.

کامران قزل گل گفت: در حال حاضر گروه فلزات که در ارتباط مستقیم با قیمت های جهانی می باشد شاهد تحرکات قابل توجهی هستیم، به طوریکه شرکت های تولید کننده سرب، روی و مس هنوز هم جاری رشد دارند و با توجه به قیمت های جهانی احتمال تعدیل درآمد آنها همچنان پابرجاست. برخی از این شرکت ها فروش صادراتی دارند که با توجه به رشد قیمت دلار در بازار ارز درآمد فروش آنها نیز با رشد همراه شد. بنا بر این با وجود برقراری وضعیت استثنایی در بازار سرمایه این گروه راه خود را می رود.

وی با اشاره به ابهام گروه پالایشی و پتروشیمی ها گفت: کشور ما یک کشور وابسته به صنعت نفت و فرآورده های نفتی می باشد اما متأسفانه این گروه در بازار بورس همچنان با ابهام همراهند و تا این ابهام ناشی از عدم مشخص شدن نرخ خوراک و فرمول قیمت گذاری فرآوردههای نفتی رفع نگردد نمی توان به طول کلی بازا ر را قابل پیش بینی دانست. اما نکته مهم اینجاست که ناظر بازار اگر ابهام برایش ملاک توقف نماد است باید این گروه های پر ابهام را نیز مد نظر قرار دهد. علاوه بر این در رابطه با این گروه می توان گفت که به علت وجود ابهام فراوان در شرکت های این صنعت پول های بزرگ و نقدینگی به سمت سهام انها نمی رود و نمی توان انتظار رشدشان را داشت.

وی ادامه داد: در گروه خودروسازان نیز بعد از روی کار آمدن ترامپ و به دلیل نامعلوم بودن وضعیت تحریم ها موضوع وی در مقابل برجام همتایان خودروساز اروپا دچار تعلل شدند و تا زمانی که این حساسیت از بین نرود باید همچنان چشم انتظار نتیجه نهایی قراردادهای حساسی همچون قرارداد بنز و ایران خودرو ماند. حرکت های فعلی و رشدهای مقطعی حال حاضر این گروه به نظر می رسد صرفاً بر اساس تحلیل تکنیکال و روند نموداری قیمت سهامشان باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران در ابتدای سال آینده پیش بینی می شود، تحت تأثیر جو روانی ناشی از انتخابات در زمستان سال جاری شاهد تحرکات مثبتی در بازار بورس باشیم که طبق گمانه زنی هایی که در بین اهالی تالار مطرح می باشد برخی از نمادهای مهم متوقف نیز طی این مدت زمان و در زمان رشد بازار بازگشایی خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
با سلام کاری که انجام داده به دستور بالاتریها است گفتن نمادها را متوقف کنید تا اوراق دولتی بفروش برسد بستن نمادها هدف دار بوده دولت دست در جیب سهامداران کرده است مزدا3
jytiapmv
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷