بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مستطيل شيشه اي تالار

ثبات و صعود

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس به مدد گروه فلزات اساسی، معدنی ها و خودرویی ها با 511 واحد رشد همراه شد و با ثبت ارزش و حجم معاملات قابل قبول نسبت به روزهای گذشته روند مثبت و با ثبات بیشتری را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۷۱۲۲۱
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.09.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 481 واحد افزایش به رقم 58004 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 410 واحد افزایش عدد 171603 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 180 واحد افزایش به رقم 28677 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کگل" با 73 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 23 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد افزایش به رقم 862 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3544 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1056 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس به مدد گروه فلزات اساسی، معدنی ها و خودرویی ها با 511 واحد رشد همراه شد و با ثبت ارزش و حجم معاملات قابل قبول نسبت به روزهای گذشته روند مثبت و با ثبات بیشتری را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، گروه خودرویی طی روز جاری پس از روزها روند بی رمق و کم جان با اقبال و صف خرید همراه شدند، در رابطه با این گروه خبر مهمی برای ایران خودرو در بین اهالی تالار مطرح شد که حکایت از فروش بلوک "خگستر" توسط ایران خودرو را دارد که گفته می شود این واگذاری در دی ماه سال جاری انجام خواهد شد و از طرفی طبق گمانه زنی ها بلوک "خگستر" در محدوده 700 تومان واگذار خواهد شد.

همچنین شنیده می شود پیرو این موضوع شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نیز قصد واگذاری دارایی های خود از جمله بیمه و بانک پارسیان را دارد. به این ترتیب به نظر می رسد با این اتفاق کلید اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و واگذاری دارایی های این مجموعه زده شود و باید منتظر اتفاقات تازه ای از این گروه باشیم. همانطور که در بازار امروز شاهد بودیم با انتشار این خبرها "خودرو" از دقایق ابتدایی آغاز معاملات با صف خرید 19 میلیون سهمی همراه شد و با اینکه صف خرید این نماد معاملاتی 2 بار عرضه شد اما در نهایت کار خود را با صف خرید بیش از 5 میلیون سهمی و حجم معاملات 47 میلیونی به پایان رساند.

در گروه استخراج کانه های فلزی علاوه بر رشد قیمتی و صف خریدی که در دوقلوهای سنگ آهنی شاهد بودیم دیگر نمادهای این گروه نیز همچون "کاما"، "کدما" و "ومعادن" نیز با رشد تا محدوده سقف قیمتی تابلوی معاملات همراه شدند.

در بین فلزات اساسی، طی روز جاری شاهد صف خرید و رشد قیمتی در اکثر نمادها بودیم که در این رابطه شنیده می شود عرضه ورقه های فولادی در بورس کالا با جهش قیمتی همراه شده است.

در گروه پالایشگاهی نیز علی رغم اینکه طی روز جاری در بازارهای جهانی شاهد رشد قیمت نفت بودیم اما گروه پالایشی خلاف انتظار و روند کلی بازار با افت قیمت و نوسان در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلوی معاملات مورد داد و ستد قرار گرفتند. اما در بین پتروشیمی ها روند به گونه ای دیگر رقم خورد به این ترتیب که شاهد ایجاد صف خرید در نمادهای معاملاتی "شیراز"، "مارون" و "زاگرس" بودیم که به نظر می رسد این روند قیمتی تحت تأثیر رشد و ثبات نسبی دلار در محدوده 3900 تومان و دلار 3300 تومانی که در بودجه سال آینده دیده شده، می باشد. البته علاوه بر این موضوع قیمت متانول نیز طی 3 روز گذشته در بازار چین حدود 12 درصد رشد را به ثبت رسانده است که بر روند درآمدی این شرکت ها قطعاً بی تأثیر نیست.

به طور کل امروز شرایط بازار بورس و حجم و ارزش معاملات با بهبود روند همراه شدند و شاهد رشد و ثبات نسبی بودیم و امیدواریم این شرایط برای هفته آینده نیز ادامه یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
الان 10 ساله برای بار هزارم هر وقت ایران خودرو صف خرید میشه میگید قراره پارسیان را بفروشه......
آخه کسی مجبورتون کرده حتما دلیلی برای صف خرید یا فروش بیارید؟؟؟؟؟!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
بابااینهاهمش بازی برای اینکه ذهن مردم رودلارکم کنن
مجتبی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
امیدواریم این رشد مداوم باشه البته با عذر خواهی مسئولین در شبکه 2 و قبول مسئولیت هاشون سنگ تمام گذاشتن و این تداوم رو تضمین کردن
ابی گاو کش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
دروغ نگو تکذیب شده بلوک خگستر دروغگو و سهم چاق کن
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
تمام نشانه ها حکایت از افزایش قیمت دلار به بالای 4000 هزار تومان درآینده ای نزدیک دارد.
pahyakwk
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
در تایید کامنت اول منم توی 10 سال گذشته که توی بازار بودم سالی یکی دو بار این شایعه را شنیدم ولی هیچ وقت اتفاقی نیوفتاد.
بنظر من فقط بخاطر نوسان گیری از این شگرد استفاده میشه
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
یا دش بیخر روزی 7000 تومان مخریدیم