بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر : ۱۷۱۲۲۵


مازندمجلس: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه حذف صفر ، پولی ملی را ارزشمند می کند، گفت: دولت می تواند با توجه به کاهش تورم، در آینده نزدیک مابقی صفرها را هم حذف کند.

مازندمجلس :محمد لاهوتی در گفت وگو با مهر با اشاره به تاثیر حذف یک صفر از پول ملی، گفت: معتقدم که حذف صفر، موجب تقویت بخشیدن به ارزش واحد پولی شده و یک گام به سمت ارزشمند کردن پول ملی است.
وی با بیان اینکه البته در دولت قبل برنامه هاییبرای حذف سه صفر مطرح بود، اظهار داشت: امروزدولت حذف یک صفر را تصویب کرده ومی تواند با توجه به کاهش تورم در کشور و ایجاد ثبات اقتصادی بیشتر در آینده نزدیک، مابقی صفرها را نیز حذف کند.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اعلام اینکه این ارقام واحد پول ملی را ارزشمند می کند، اظهار داشت: به شرط آنکه تورم به ۵ درصد برسد و ثبات داشته باشد، پول ملی ارزشمند می شود در غیراینصورت تاثیری ندارد.
لاهوتی با تاکید بر اینکه حذف صفر تاثیری بر صادرات و تجارت خارجی ندارد، گفت: اما فضای روانی خوبی در کشور به وجود می آید مبنی بر اینکهارزش پول ملی افزایش یافته است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از تبعات حذف صفر این است که این عددها کوچکتر شده و محاسبات با سهولت بیشتری انجام می گیرد، ادامه داد: ریال علیرغم اینکه واحد رسمی پول بود اما از طرف مردم، هیچگاه پذیرفته نشد و لفظ «تومان» همواره مورد استفاده قرار می گرفت که خوشبختانه این اصلاحی بود که از سوی دولت انجام گرفت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
بجای خوشحالی از حذف صفر ارزش پول ملی زمانی اتفاق می افتد که تولید راه اندازی شود ,شغل ایجاد شود ,چون بیشتر صادر کنندگان چرتکه ای کم سواد هستند و نمی توانند ریال را محاسبه کنند حذف صفر را چاره کار می دانند ؟ قدرت خرید عامه مردم اگر بالا رفت جای خوشحالی دارد . که متاسفانه در این 38 سال هر سال دریغ از پارسال برای 90 در صد مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
این روش آثار تورمی بسیار زیادی خواهد داشت و باعث افزایش قیمتها میشود. دولت به جای پاک کردن صورت مسئله فکری به حال تولید و بیکاری نماید.
علی
ROMANIA
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
بخش خصوصی هنوزگیجه،نمیدونه تومن منظور هزاره/ملیونه/ملیارده؟اصولا ریال کیلوئی چندبوده؟