بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

در انتظار یک رالی صعودی جدید

در گروه قند و شکر پس از آنکه در ماه‌های اخیر شاهد رشد مناسب قیمت بودیم، پس از رسیدن قیمت به اهداف موج سوم حرکت، قیمت با شناسایی سود خریداران در فاز اصلاح فرو رفت و در هفته‌های اخیر افت قیمت محسوسی را رقم زد.
کد خبر : ۱۷۱۲۷۲
همان‌طور که بیان شد، شاخص گروه قند و شکر در هفته‌های اخیر اصلاح مناسبی را رقم زده است و در تحلیل روز جاری به بررسی تکنیکی این شاخص پرداخته‌ایم. برای شروع کار اجازه بدهید در ابتدا به نمودار زیر نگاه کنیم:
در انتظار یک رالی صعودی جدید

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، همان طور که در تصویر نشان داده شده است، شاخص گروه قند و شکر به دنبال واگرایی ایجاد شده و با رسیدن به سقف تاریخی خود با مقاومت روبه‌رو شد و در مسیر اصلاح قرار گرفت. اما هم اکنون با رسیدن به خط میانی چنگال نشان داده شده، الگوی AB=CD را تکمیل نموده و در محدوده تبدیل سطح خود در کانال ۵۳۰۰ واحد با حمایت مناسبی رو به رو خواهد شد. لذا انتظار می‌رود در این محدوده شاهد افزایش تقاضا در این گروه باشیم.

اما در ادامه یکی از نمادهای حاضر در این گروه یعنی قشیر را که وضعیت تکنیکی جالبی نیز دارد، بررسی نموده‌ایم. برای شروع اجازه بدهید به نمودار قشیر نگاهی بیندازیم:

در انتظار یک رالی صعودی جدید

همان گونه که در تصویر نشان داده شده است،‌ قشیر هم اکنون در تکمیل موج چهارم خود به محدوده تبدیل سطح نیز بازگشته است و در ۳۷۵ الی ۳۹۰ تومان پتانسیل بالایی برای خاتمه این موج دارد. پس از تکمیل موج چهارم اما به نظر می‌رسد برای تکمیل موج ۵، یک بار دیگر شاهد حرکت قیمت به سمت سقف باشیم.

در تأیید بیشتر این سطح حمایتی، توجه به نمودار زیر را توصیه می‌کنیم.

در انتظار یک رالی صعودی جدید

در این نمودار شاهد این هستیم که در محدوده ۳۷۵ تومان قیمت به میانگین ۱۰۰ روزه خود خواهد رسید. این میانگین که همواره نقش حمایتی و مقاومتی پیش روی قیمت داشته است، به نظر می‌رسد این بار نیز حمایت مناسبی را پیش روی قیمت فراهم نموده و انتظار می‌رود شاهد واکنش قیمت به این سطح باشیم.

جمع بندی:

در گروه قند و شکر شاهد رسیدن قیمت‌ها به سطوح حمایتی با اهمیتی هستیم که انتظار می‌رود از این سطوح، شاهد افزایش تقاضا در این گروه باشیم.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: آدنا طروسیان مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
فردا اگر نفت یک تکانی بخورد گروه نفتی ها و پترویی ها تکان میخورد و باعث میشود گروه قندی دوباره به فاز استراحت برود امروز هم مثبت هاشون کمک رنگ و صف هاشون ضعیف بودند و از لحاظ بنیادی هم چیزی در دست ندارند که بگوییم مثلا جهانی یا داخلی اتفاق خاصی افتاده یا میافتند تنها تکنیکال در این شرایط جواب نمیدهد گروه باید بنیادی هم خبری توشون باشد که نیست مگر فروش زمین و...
ناشناس
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
فعلا که تنها گروه بورس با تعدیلات مثبت پیاپی و افزایش سود عملیاتی، همین قند و شکر است.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
زجمت کشیدی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
تعدادی ازسهام های قندی ازجمله ... قابلیت رشدهای چشمگیر را دارا می باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
براي اينكه گروه پالايشي با روندي مثبت شروع نشود هسته معاملات را صبح خراب اعلام كردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
گول قندی ها رو نخورید
برنامه همشون بنداز در رو هست