بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

"شکربن" خریدار دارد؟

در نمودار قیمت شکربن پس از ثبت قله ۴۲۵ تومانی، روند اصلاحی فرسایشی را شاهد بودیم اما در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد که حرکت اصلاحی مذکور، در انتهای مسیر قرار گرفته است و در روزهای جاری این احتمال وجود دارد که شاهد کف‌سازی و برگشت قیمت به مسیر صعودی باشیم.
کد خبر : ۱۷۱۴۸۷
در نمودار قیمت سهام شرکت کربن ایران با نماد معاملاتی شکربن، پس از ثبت قله ۴۲۵ تومان، قیمت به سقف کانال صعودی رسید و پس از آن شاهد افت قیمت در قالب یک موج اصلاحی بودیم. اما این حرکت اصلاحی را در دو تصویر زیر از دو زاویه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در ابتدا اجازه بدهید به تصویر نخست بپردازیم. نظم حرکتی قیمت در تصویر فوق مثال زدنی است. همان گونه که شاهد هستیم، پس از برخورد قیمت به سقف کانال، شاهد تراکم در قالب یک مثلث بوده‌ایم و بعد از خروج از مثلث نیز، قیمت به آن پولبک نموده و در مسیر رشد قرار گرفته است. در وضعیت جاری نمودار نیز اما قیمت از مثلث خارج شده است و در حال پولبک به آن است. محدوده پولبک می‌تواند با رعایت حد ضرر شکسته شدن باند حمایتی ۲۴۰ الی ۲۷۵ تومان، فرصت مناسبی برای خرید تلقی شود. توجه به واکنش‌های قیمت به اسیلاتور RSI نیز در نوع خود جالب توجه است. به گونه‌ای که هر بار قیمت به اشباع فروش رفته یا به آن محدوده نزدیک شده است، در مسیر رشد قرار گرفته و در وضعیت کنونی نیز، بار دیگر در حال نزدیک شدن به این محدوده است.

اما تصویر دوم، کانال صعودی مورد نظر را بهتر نشان داده است. همان طور که در تصویر نیز مشخص است، به نظر می‌رسد به لحاظ الیوتی، قیمت در موج پنجم خود قرار دارد و در جهت تکمیل این موج باید یک بار دیگر برای حمله به سقف خیز بردارد. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که قیمت از خط روند نزولی داخلی خارج شده و هم‌اکنون در حال پولبک به آن است. شکسته شدن مقاومت ۳۷۵ تومان، شرایط را برای خریداران کم ریسک نیز مهیا می‌نماید اما ریسک پذیران می‌توانند در کف کانال نشان داده شده و در سطوح حمایتی فعلی، اقدام به ورود به معاملات خرید نمایند.

جمع بندی:

در محدوده ۲۹۰ الی ۳۰۰ تومان حمایت‌های مناسبی برای قیمت داریم که با رعایت حد ضرر میان مدتی ۲۴۰ تومان می‌تواند برای خرید مناسب ارزیابی شود. هدف قیمت می‌تواند در محدوده سقف قبلی واقع بوده و البته شکسته شدن محدوده ۳۷۵ تومان می‌تواند تأیید مناسبی بر این موضوع باشد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر