بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

کانال صعودی در "کمنگنز"

همان‌طور که در تحلیل‌های قبلی نیز به این موضوع پرداخته بودیم، بازار در شرایط صعودی پایدار قرار ندارد و در چنین شرایطی صرفاً به لحاظ تکنیکی می‌توان به معرفی تک نمادهای مستعد صعود پرداخت.
کد خبر : ۱۷۱۶۲۵
براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نمودار قیمت سهام شرکت معادن منگنز ایران با نماد معاملاتی کمنگنز، پس از آنکه در دو ماه گذشته قیمت موفق به ثبت سقف قیمتی ۳۰۸ تومان شد، در مسیر اصلاح و افت قرار گرفت و تا محدوده ۲۳۰ تومان در هفته گذشته، پایین آمد و نزدیک به ۵۰ درصد آخرین گام صعودی میان مدت و ۳۸.۲ درصد آخرین گام صعودی بلند مدت خود را اصلاح کرد و به منطقه حمایتی کلاستر فیبویی این صعودها رسید. در بررسی بیشتر نمودار قیمت اما مشاهده می‌کنیم که:

۱. قیمت در این محدوده به کف کانال صعودی رسیده است. کف کانال صعودی نشان داده شده، حمایت مناسبی برای خاتمه حرکت اصلاحی بوده و می‌تواند با واکنش مثبت قیمت همراه شود.

۲. در این محدوده یک تبدیل سطح مقاومت به حمایت نیز داریم. به عبارتی محدوده فعلی در گذشته مقاومت مهمی برای قیمت بوده است که هم اکنون تبدیل به حمایت شده و می‌تواند مانع از افت بیشتر قیمت شود.

۳. در محدوده فعلی، واگرایی مخفی مثبت نیز داریم.

۴. در موج شماری نیز، این محدوده می‌تواند با توجه به اصلاح قیمتی تا ۵۰ درصد موج سوم، خاتمه موج چهار بوده و با عدم نفوذ به دامنه موج دوم، در همین جا خاتمه یافته و قیمت در مسیر رشد در قالب موج پنجم قرار گیرد.

کانال صعودی در

جمع بندی:

با در نظر گرفتن جمیع موارد فوق و با رعایت حد ضرر محدوده ۲۰۰ تومان، خرید در محدوده فعلی برای هدف اول در سقف قبلی در محدوده ۳۰۸ تومان و هدف بعدی در سقف کانال در ۳۳۰ الی ۳۴۰ تومان، گزینه مناسبی است. باید در نظر گرفت که در محدوده ۲۶۰ الی ۲۷۰ تومان با توجه به شرایط کنونی بازار، لازم است که حد ضرر به نقطه ورود منتقل شود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر