بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
طی چهار روز پایانی معاملات هفته گذشته بررسی شد:

رفت و آمد حقوقی ها در نمادهای مطرح بورسی

طی چهار روز پایانی معاملات هفته گذشته معاملات سهامداران عمده شرکت های بورسی که تعداد آنها در شرایط فعلی با توجه به توقف تعداد زیادی از نمادها و اندک است مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به حجم اندک معاملات روزانه، حجم معاملات سهامداران عمده نیز ناچیز محاسبه می شود.
کد خبر : ۱۷۱۶۴۳
نویسنده :
جمشیدی

سهامداران عمده شرکت های فعال در بازار سرمایه نقش مهمی در روند معاملات سهام ایفا می کنند و معمولاً خرید و فروش این گروه از سهامداران توسط اهالی بازار سرمایه مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی چهار روز پایانی معاملات هفته گذشته معاملات سهامداران عمده شرکت های بورسی که تعداد آنها در شرایط فعلی با توجه به توقف تعداد زیادی از نمادها و اندک است مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به حجم اندک معاملات روزانه، حجم معاملات سهامداران عمده نیز ناچیز محاسبه می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری پارس پلیکان فیروزه حدود یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری سمند 200 هزار سهم "ختوقا" و پنج میلیون سهم "خودرو" را به پرتفوی سرمایه گذاری های خود افزود.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن دو میلیون سهم "واتی"، شش میلیون سهم "ولصنم" و 300 هزار سهم "شیران" را خریداری کرد و در کنار آن شرکت سرمایه گذاری استان فارس 42 میلیون سهم بانک ملت و 13 میلیون سهم بانک تجارت را به تملک خود درآورد. البته در نماد "ولصنم" شرکت نوآوران مدیریت خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

در نماد "ثاژن" نیز شرکت سرمایه گذاری حامی گستره شرق بیش از یک میلیون سهم آن را خرید و بانک گردشگری خریدار یک میلیون و دویست هزار سهم "کیمیا" بود. همچنین شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا سه میلیون و پانصد هزار سهم "ولساپا" را خریداری کرد.

گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران 13 میلیون سهم "واتی" را به سبد سرمایه گذاری های خود اضافه کرد و در مقابل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در حالی 200 هزار سهم "وبیمه"، دو میلیون سهم "ولصنم" و یک میلیون سهم "شیران" را خرید که 26 میلیون سهم "شیران" را از پرتفوی خود خارج کرد. همچنین حدود هفت میلیون سهم "غبشهر" به سبد سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد رفت.

این در حالی است که برخی از سهامداران عمده در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام زیر مجموعه های خود کردند. از جمله آن می توان به فروش 51 میلیون سهم بانک خاورمیانه توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و نیز عرضه یک میلیون و پانصد هزار سهم "شکربن" از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی اشاره کرد.

در مقابل اما شرکت کارآفرینان سبز خلیج فارس پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را فروخت و در نماد "فرزین" موسسه بنیاد نیکوکاری جمیلی عرضه کننده دو میلیون سهم آن بود.

شرکت توسعه و تأمین شریف بیش از 24 میلیون سهم "فاذر" را به فروش رساند و گروه توسعه مالی مهر آیندگان شش میلیون سهم نفت سپاهان را عرضه کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
سهام بسته بانک تجارت و ملت چه حوری معامله شده!؟
رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
{{{شرکت سرمایه گذاری استان فارس 42 میلیون سهم بانک ملت و 13 میلیون سهم بانک تجارت را به تملک خود درآورد.}}}
مگر بجز بورس جای دیگه ای میشه معامله کرد.مگه بانک ملت و تجارت بسته نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟