بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
در جریان معاملات روز جاری گروه های پتروشیمی، فولاد و معدنی متأثر از گذر قیمت دلار از محدود 4000 تومانی با افزایش تقاضا مواجه شدند و بیشترین تأثیر مثبت را در رشد 132 واحدی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
کد خبر : ۱۷۱۶۶۶
نویسنده :
جمشیدی
معاملات بازار سرمایه طی روز جاری بر خلاف روزهای گذشته در مسیر صعودی آغاز شد تا شاخص کل بورس نیز به مدد افزایش تقاضا در گروه های پتروشیمی، فولادی و معدنی ناشی از رشد قیمت دلار بار دیگر کانال 80 هزار واحدی را باز پس گیرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات روز جاری گروه های پتروشیمی، فولاد و معدنی متأثر از گذر قیمت دلار از محدود 4000 تومانی با افزایش تقاضا مواجه شدند و بیشترین تأثیر مثبت را در رشد 132 واحدی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در این شرایط، اما حجم و ارزش معاملات بورس چندان قابل توجه نیست. بطوریکه تا لحظه تنظیم این گزارش در حالی داد و ستد حدود 72 میلیون سهم ارزشی به 87 میلیارد تومان در بورس رقم زده است که 17 میلیارد تومان از این مبلغ توسط معاملات در بازار خرده فروشی بوس در دو نماد "ثمسکن2" و "شسپا2" و نیز معاملات حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه شرکت های پارس خودرو و فولاد خوزستان رقم خورده است.

در بازار فرابورس نیز شاهد حجم و ارزش معاملات اندک هستیم، به گونه ای که حجم معاملاتی حدود 99 میلیون سهمی ارزشی به مبلغ 52 میلیارد تومان را در این بازار به ثبت رسانده است.

این در حالی است که طی روز گذشته ارزش معاملات در ساعات میانی تنها در بازار بورس بیش از 200 میلیارد تومان محاسبه می شد که البته معاملات اوراق بدهی بیشترین نقش را در این امر ایفا کرده بودند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
خیانت دولت به بورس. کدام عاقلی است که این خیانت را و وعده های فریبنده را فراموش خواهد کرد کی رای به این دولت خواهد. احمدی نزاد بمراتب بهتر بود هرچند دولتش فاجعه بود
ناشناس
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
روحانی خیلی مچکریم!!
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
رکود بیشتر از قبل بازار بورس کاملا تعمدی، به جهت افزایش نرخ ارز و داغ کردن دلارهای دست بانک مرکزی و خواست خود دولت فخیمه است. مثل روز روشنه و داریم میبینیم بزرگترین سفته باز این روزهای بازار ارز خود دولت و بانک مرکزی است.

این وضعیت بورس و بازار ارز متاسفانه با وجود گشایشات بین المللی برای کشور است و این عزیزان اگر زمان تحریمها سر کار بودند حتما پنج سال پیش ارز را به 10.000 رسانده بودند!!
مهدی
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کی میگه قیمت گوشت و...... به دلار وابسته است اما در عمل میبینیم که این ارز کثیف با دستان کثیف همه چیز را متاثر میکند فعلا امروز پتروشیمی ها فردا نوبت کدام سهم???
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
دولت فعلی به سهامداران خرد چه وعده ای داده بود وچی از آن بیرون آمد سهامداران محترم انشاالله این انتخابات با هوشیاری رای را به صندوق بیندازند اعتماد به شعار اشتباه بود