بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

تحلیل رفتار قیمت سهام "حفاری"

قیمت هر سهم شرکت حفاری شمال در نمودار تعدیل شده در آخرین گام صعودی بلند مدت خود از قیمت 85 تومان شروع به رشد کرد و ظرف مدت 77 هفته به قیمت 570 تومان رسید و بازدهی خیره کننده 560 درصدی را از خود به جای گذاشته است.
کد خبر : ۱۷۱۸۴۳
قیمت هر سهم شرکت حفاری شمال در نمودار تعدیل شده در آخرین گام صعودی بلند مدت خود از قیمت 85 تومان شروع به رشد کرد و ظرف مدت 77 هفته به قیمت 570 تومان رسید و بازدهی خیره کننده 560 درصدی را از خود به جای گذاشته است. بعد از آن قیمت با یک آرایش سه موجی ظرف مدت 93 هفته یک اصلاح 63 درصدی را تجربه کرده و قیمت به سطح 210 تومان رسیده است. در این محدوده اما قیمت به پایان اصلاح خود رسیده و مجدداً در مسیر صعود قرار گرفته است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، اگر موج اول صعودی را موج 1 or A در نظر بگیریم و اصلاح آن را موج 2 or B، اکنون قیمت در حال ساختن امواج داخلی 3 or C است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، محدوده قیمتی 700 تومان می‌تواند هدف جذابی برای این موج باشد؛ چرا که هم سقف کانال فرضی است و هم 100 اکسپنشن موج 1 or A در این محدوده قرار گرفته است.

تحلیل رفتار قیمت سهام

از منظر دیگر قیمت از باند بالایی یک چنگال نزولی خارج شده و این در حالی است که در اصلاح خود از رسیدن به خط میانی ناکام مانده است؛ لذا با شکست خط ماشه، سیگنال خرید قوی صادر خواهد شد.

تصویر بعدی نیز نشان می‌دهد قیمت توانسته خود را در بالای اجزای ایچیموکو تثبیت کند و قیمت از حمایت محکم کموی صعودی و فلت شده برخوردار است. بر این اساس باید بگوییم که می‌توان در این محدوده به دنبال فرصت خرید در این نماد بود.

تحلیل رفتار قیمت سهام

چنانچه قیمت در مسیر صعود قرار بگیرد، انتظار می‌رود ظرف مدت 30 هفته آینده هدف مورد نظر را لمس کند چرا که در وضعیتی که مدت زمان موج صعودی قبل برای تکمیل شدن، 77 هفته بوده است و اکنون 47 هفته است که قیمت در مسیر سقف کانال قرار گرفته و 30 هفته مانده تا هارمونی زمانی دو موج صعودی برابر شود.

رفتار داخلی موج 3 or C نیز بسیار جالب توجه است. بار دیگر یک موج صعودی 5 موجی شکل داده و از سطح 200 تومان تا 400 تومان رشد کرده است و در جواب این موج با یک ساختار سه موجی از سطح 450 تومان تا 300 تومان افت کرده و بار دیگر ازاین محدوده شروع به صعود کرده است.

تحلیل رفتار قیمت سهام

ساختار اجزای ایچیموکو در این تایم فریم به گونه ای است که در محدوده کموی صعودی و قیمت 350 تومان می‌توان وارد معامله خرید شد.

تحلیل رفتار قیمت سهام

حال چنانچه تغییرات قیمت را مستقل از زمان بررسی کنیم خواهیم دید که قیمت بعد از شکستن تمام مقاومتهای خود سیگنال خرید صادر کرده است و در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

تحلیل رفتار قیمت سهام

بهتر است تحرکات قیمت و حجم معاملات را به دقت زیر نظر داشته باشیم و به دنبال فرصت‌های ورود به معاملات خرید باشیم.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر