بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
در پی لمس دوباره قیمت 4000 تومان برای دلار

سکه تحویل شهریور 96 یک میلیون و 300 هزار تومان شد

این روند افزایشی در حالی در تابلوی طلایی بازار نقره ای شکل گرفته که بهای اونس جهانی طلا در محدوده 1151 دلار در نوسان است تا بیانگر کاهش نسبی قیمت ها نسبت به روز گذشته باشد.
کد خبر : ۱۷۱۹۱۰
نویسنده :
کیوان فر

امروز معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران با افزایش نسبی بهای دلار در بازار آزاد همراه شد تا در شرایطی که بهای اونس طلای جهانی با نزول نسبی همراه گردیده، قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور 1396 از مرز یک میلیون و 300 هزار تومان نیز فراتر رود.

به گزارش بورس نیوز، با وجود آنکه از پایان هفته گذشته دلار مجدد به قیمت زیر 4000 تومان کاهش یافته بود، امروز این مدار را بار دیگر لمس کرد تا اثر مثبتی بر معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا اعمال کند.

بدین ترتیب در شرایطی که قیمت فروش ارز دلار در صرافی ها به قیمت 4000 تومان و قیمت خرید آن به 3950 رسیده، بازار قراردادهای آتی سکه طلا نوسانات مثبتی را شاهد بوده که این روند مثبت در سررسید های دورتر با شدت بیشتری پیگیری می شود؛ بطوریکه در حالی قرارداد سکه آتی تحویل پایان دی ماه 1395 با نوسان زیر 2 درصدی در بالاترین رقم به قیمت حدود یک میلیون و 185 هزار تومان رسیده که در قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور ماه سال آینده این قیمت یک میلیون و 308 هزار تومان است که از رشد نزدیک به چهار درصدی قیمت حکایت دارد.

در سررسید اسفند 95 و اردیبهشت و تیر ماه 96 نیز روند مثبت قیمت ها قابل مشاهده است تا در مجموع در این پنج سررسید فعال در بازار معاملات قراردادهای آتی سکه طلا بیش از 22 هزار و 940 موقعیت باز توسط سرمایه گذاران ایجاد شود که بیشترین موقعیت های باز مربوط به قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور 1396 است.

شایان ذکر است این روند افزایشی در حالی در تابلوی طلایی بازار نقره ای شکل گرفته که بهای اونس جهانی طلا در محدوده 1151 دلار در نوسان است تا بیانگر کاهش نسبی قیمت ها نسبت به روز گذشته باشد.

هر چند قدرت دلار در بازار داخلی موجب خنثی شدن اثر کاهشی نسبی بهای اونس طلا در بازارهای جهانی شده تا تابلوی معاملات آتی طلا بار دیگر سبز پوش شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر