بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

"شپترو" در محدوده مناسب قیمتی، زمانی

در وضعیتی که بسیاری از نمادهای خانواده پتروشیمی‌ها، اصلاح بیشتر را نشان می‌دهند، یکی از نمادهای این گروه، آرایش مناسبی به لحاظ الگوهای تکنیکی به خود گرفته است که می‌تواند راهگشای رشد قیمت سهم در روزهای پیش رو باشد. در تحلیل تکنیکی آماده شده برای امروز، این نماد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
کد خبر : ۱۷۲۰۷۸
پتروشیمی آبادان با نماد معاملاتی "شپترو"، از جمله نمادهایی است که در ماه‌های اخیر بازدهی بسیار مناسبی را از خود به جای گذاشته است اما پس از فتح قله ۳۴۰ تومان، در مسیر اصلاح قرار گرفته و در روزهای جاری تا محدوده ۲۶۰ تومان، افت قیمتی را تجربه کرده است. از آنجایی که افت فعلی، اصلاحی به نظر می‌رسد، انتظار می‌رود پس از پایان اصلاح، بار دیگر قیمت در مسیر رشد قرار گیرد.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، از این رو برای تحلیل امروز، به بررسی تکنیکی نمودار قیمت این سهم پرداخته‌ایم. برای سهولت اجازه بدهید موارد با اهمیت مشاهده شده در نمودار را در چند بند بیان کنیم:

۱. در سطح فعلی، قیمت به تراز با اهمیت ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی رسیده است. این سطح در گذشته نیز محدوده تبدیل سطح بوده و اهمیت دو چندانی دارد.

۲. چنانچه قیمت به زیر ۲۵۵ تومان نرود،‌ آرایش فعلی می‌تواند در قالب موج ۴ برچسب‌گذاری شده و انتظار می‌رود از کف کانال ایجاد شده با انتهای امواج ۱ و ۳، شاهد برگشت قیمت به مسیر صعود باشیم.

۳. به لحاظ زمانی نیز اگر به فلش‌های بنفش توجه کنیم، محدوده فعلی به لحاظ زمانی تطابق خوبی با محدوده زمانی شروع موج ۳ دارد و این موضوع مؤید این مطلب است که قیمت می‌تواند از زمان فعلی به کف‌سازی پرداخته و آماده رشد شود.

۴. در صورتی که قیمت به زیر ۲۵۵ تومان برود، شمارش مذکور بی اعتبار می‌شود اما کانال رسم شده بی اعتبار نشده و حمایت بعدی از برخورد سقف قیمت با کف کانال تشکیل می‌شود که در تراز ۲۳۰ تومام واقع است. با توجه به آنکه در ۲۳۶ تومان، تراز ۷۸.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی را نیز داریم، این محدوده نیز حمایت بسیار با اهمیتی می‌باشد.

جمع بندی:

با در نظر گرفتن جمیع موارد فوق باید بگوییم که به لحاظ قیمتی و زمانی در محدوده ایده‌آلی برای برگشت قیمت به مسیر صعود هستیم. نخستین محدوده حمایتی در تراز فعلی در ۲۶۰ تومان واقع است که قیمت شانس بالایی برای برگشت از این سطح به مسیر صعود و رشد تا سقف قبلی در محدوده ۳۴۰ تومان دارد. لذا توصیه می‌شود واکنش قیمت به این محدوده را زیر نظر گرفته و در انتظار برگشت از این تراز باشید. حمایت بعدی نیز در تراز ۲۳۰ الی ۲۳۶ تومان واقع است. لذا توصیه می‌شود در صورت از دست رفتن حمایت فعلی، این محدوده را حتماً برای ورود به معاملات خرید مد نظر قرار دهید. با این تفاسیر باید گفت که حد ضرر نیز با شکسته شدن ۲۳۰ تومان در تایم روزانه، فعال خواهد شد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر