بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر : ۱۷۲۱۰۱

نماگر فرابورس، معاملات امروز را با رشد با نزدیک به 4 واحدی به پایان رساند و با سبزپوشی در رقم 830 واحدی ایستاد که با تاثیر مثبت از جانب نماد «مارون» تا 5 واحد مواجه شد درحالی که نمادهای «شاوان» و «شراز» مانع از رشد بیشتر آن شدند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، ارزش معاملات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس ایران یک میلیارد و 45 میلیون ریال بود که این رقم از ارزش، حاصل نقل‌وانتقال 242 میلیون و 350 هزار ورقه در 78 هزار و 545 نوبت دادوستد بود.

عرضه اولیه سهام شرکت ریل سیر کوثر

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نزدیک به 167 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 443 میلیارد ریال دست به دست شد که بالاترین حجم و ارزش معاملات به نماد «حسیر» با معامله بیش از 47 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 99 میلیارد ریال تعلق گرفت. گفتنی است که امروز عرضه اولیه شرکت ریل سیر کوثر با نماد «حسیر» به روش ثبت سفارش انجام شد که هر سهم آن 2090 ریال قیمت خورد و ٥٩ هزار و ٧٨١ شخص حقيقي و حقوقي موفق به خريد سهام این شرکت شدند.

در جریان معاملات بیست‌ و دوم دی‌ماه، عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نمادهای معاملاتی «شلیا» و «غدیس» به ترتیب متعلق به شرکت‌های مواد ویژه لیا و پاکدیس با 4.9 درصد ثبت شد. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «شراز» و «غمینو» متعلق به شرکت‌های پالایش نفت شیراز و صنایع غذایی مینو شرق با 4.9 واحد بیشترین کاهش قیمت را به خود دیدند.

دادوستد 436 هزار ورقه در بازار اوراق با درآمد ثابت

در آخرین روز معاملاتی این هفته، بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان دادوستد نزدیک به 436 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 396 میلیارد ریال بود که صدرنشینی اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم در این بازار با نقل و انتقال نزدیک به 152 هزار ورقه به ارزش حدود 132 میلیارد ریال رقم خورد. امروز «اخزا 9» با قیمت 867 هزار ریال معامله شد.

نگاهی به بازار تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که بیش از 53 هزار ورقه در 2 هزار و 699 دفعه معاملاتی در این بازار انجام شده که ارزش این حجم از معاملات بیش از 40 میلیارد ریال بوده است. تسه آبان ماه 94 با 775 هزار ریال بالاترین قیمت و تسه بهمن 93 با 692 هزار ریال، کم‌ترین قیمت را در این میان به خود اختصاص دادند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر