بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر : ۱۷۲۱۰۹





آیت الله هاشمی در طول حیاتش مورد بی لطفی قرار گرفت/ از سیاه و سفید کردن افراد ضربه خورده ایم

به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین از رشت مراسم ترحیم و تکریم آیت الله هاشمی رفسنجانی به همت سازمان برنامه و بودجه گیلان در مسجد خاتم الانبیاء (چهاربرادران) رشت برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه به عنوان سخنران این مراسم ضمن تسلیت درگذشت رییس تشخیص مصلحت نظام به آیاتی از قرآن در خصوص مجاهدت در راه خدا استناد کرد و اظهار کرد: در مجموعه معارف اسلام و آموزه های نورانی قرآن، دوگانه های متعدد و فراوانی مطرح شده است از جمله اینکه خداوند در برخی از آبات از ظلمت سخن گفته است و برخی از آیات در مورد عالم و جاهل است.

وی با بیان اینکه نور و ظلمت یک نمونه بارز از این دوگانه هاست، گفت: بعضی از این دوگانه ها دارای معانی خاصی هست مانند خیر و شر که یکی دیگر از این مصادیق در عالم هستی است.

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به آموزه های قرآنی به امور اعتباری پرداخت و گفت: نوع رابطه مسلمانان و مومنان با ارزشهای دینی و تعهد و پایبندی در مراسم جهاد مصداق و ظهور و بروز یافته است.

وی در ادامه به برخی از کم لطفی ها نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیاتش از سوی بعضی اشخاص اشاره  کرد و افزود: آیا این صحیح است که افرادی بی ریشه و تازه به دوران رسیده در جایگاهی که شایسته نیستند بنشینند و آیت الله رفسنجانی اینگونه مظلوم واقع شده و منکوب شود؟

ساجدی با بیان اینکه شخصیت افراد را نباید بصورت دو وجهی با دیدگاه تخطئه نگاه کرد گفت:  از سیاه و سفید کردن افراد ضربه خورده ایم.

وی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی آدمی بود مثل همه آدمها اما با شخصیتی ممتاز؛ او هم معایبی داشت اما اگر برآیند فعالیت های او را در طول دوران مجاهدت می بینید همه فداکاری و احسان و بزرگ منشی است.

وی  به فعالیت های آن مرحوم در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:  اگر قیام سرنوشت ساز و کم نظیر ملت ایران در طول تاریخ و برپایی نظام جمهوری اسلامی که ثمره این قیام است نگاه کنیم می بینیم که هاشمی رفسنجانی یکی از طلایه داران این انقلاب بوده است.

امام جمعه آستانه اضافه کرد: نسل امروز ما نشسته و نگاه می کند وقتی واقع بینانه مسایل جاری را تحلیل و گزارش نمی کنیم همین نسل جوان در مورد دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تشکیک و تردید می کنند و اگر اینگونه رفتار کنیم در خصوص تعالیم اسلام نیز به شک خواهند افتاد پس نباید افراط و تفریط کرد.

وی  ادامه داد: درباره آقای رفسنجانی پیش از هر موقعیتی ایشان یک طلبه حوزه علمیه و به عشق کسب معارف و کسب علم دین به حوزه رفت اما هوشمندی و ذکاوت و روابط خانوادگی و آشنایی او با امام راحل سبب شد که در مسیری قرار بگیرد که هم برای خود و هم برای ملت افتخار آفرینی کند.

ساجدی با بیان اینکه  وجه علمی شخصیت هاشمی رفسنجانی این است که نگاهش به معارف نگاه دیگری است، گفت: وی مصداقی از عالمان آگاه به زمان بود، طلبه روستایی که دنیا را می گردد تا سرش در لاکش نباشد و دنیا را بفهمد.

امام جمعه آستانه اشرفیه ادامه داد: بعد دیگر ویژگی هاشمی رفسنجانی در بعد از انقلاب متجلی شد ،سیاست ورزی و مدیریت وی پس از انقلاب کاملا مشهود بود و تمام این دوران دغدغه رفسنجانی رشد و بالندگی ایران اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه آستانه اشرفیه با بیان اینکه آقای رفسنجانی سادگی طلبگی خود را حفظ کرد و همواره به ائمه اطهار ارادات داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم که روح آن عالم مجاهد با شهدای کربلا و امام راحل (ره)و شهدای انقلاب محشور شود.

گفتنی است در این مراسم حاج رسول حدادیان نیز به مداحی پرداخت.

انتهای خبر/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر