بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
یکی از برنامه های مهم عمران و توسعه شاهد در رابطه با دو زمین این شرکت می باشد که دارای ارزش قابل توجهی هستند. دارایی متعلق به شرکت پاداد واقع در شهر اهواز که مجموعه عمران و توسعه شاهد مالکیت 100 درصدی آن را به عهده دارد با مشکلات حقوقی بسیاری روبرو بود که با توجه به مذاکرات و اقداماتی که صورت گرفته سند این اراضی 17.5 هکتاری اخذ شده و تخلیه آن نیز به صورت کامل صورت گرفته و در حال حاضر به مرحله انجام مطالعه رسیده تا با تهیه طرح مناسب نحوه بهره برداری از این اراضی که حداکثر سود دهی را برای شرکت داشته باشد تعیین گردد.
کد خبر : ۱۷۲۱۳۹
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته، خبرهای مبنی بر رفع مشکلات حقوقی دو زمین شرکت عمران و توسعه شاهد در بین اهالی تالار مطرح و باعث ایجاد صف خرید در نماد معاملاتی "ثعمرا" شده است.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم عمران و توسعه شاهد در رابطه با دو زمین این شرکت می باشد که دارای ارزش قابل توجهی هستند. دارایی متعلق به شرکت پاداد واقع در شهر اهواز که مجموعه عمران و توسعه شاهد مالکیت 100 درصدی آن را به عهده دارد با مشکلات حقوقی بسیاری روبرو بود که با توجه به مذاکرات و اقداماتی که صورت گرفته سند این اراضی 17.5 هکتاری اخذ شده و تخلیه آن نیز به صورت کامل صورت گرفته و در حال حاضر به مرحله انجام مطالعه رسیده تا با تهیه طرح مناسب نحوه بهره برداری از این اراضی که حداکثر سود دهی را برای شرکت داشته باشد تعیین گردد.

ناصر ذاکری در ادامه افزود: یکی دیگر از پروژه های شرکت عمران و توسعه شاهد مربوط به اراضی واقع در منطقه اقتصادی ویژه ارس می باشد که به توافقات لازم در رابطه با بهره برداری از این زمین رسیده ایم و تا مراحل خوبی پیشروی داشته است.

وی گفت: اراضی ارس 200 هکتار بوده که برنامه تغییر کاربری آنها مطرح می باشد و یک دارایی با ارزش برای "ثعمرا" محسوب می شود مجموعه عمران و توسعه شاهد حدود 50 هکتار از این اراضی را در اختیار دارد که پیش از این به دلیل وضعیت خاص منطقه با مشکلات حقوقی مواجه بود که با رایزنی ها و انجام مذاکرات این موانع برطرف شده و رأی دادگاه نیز در این خصوص به نفع "ثعمرا" اعلام شده است. این پروژه بزرگ نیز به مرحله انجام مطالعه و تهیه طرح در زمینه نحوه بهره برداری و تغییر کاربری رسیده و مراحل آن طبق برنامه در حال انجام است.

ذاکری در خصوص دیگر برنامه ها و پروژه های شرکت گفت: پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی چمستان بهدشت نیز طبق برنامه قبلی در دستور کار قرار دارد مجوزهای لازم در خصوص انجام این پروژه اخذ شده است و با توجه به حجم نقدینگی مورد نیاز اجرای آن با سرمایه گذاران بسیاری در حال انجام مذاکره هستیم. که در این بین سرمایه گذار خارجی نیز وجود دارد. با وجود آنکه مشکلی در راستای اجرای پروژه وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده به نتیجه نهایی و عقد قرارداد ختم نشده است.

وی ادامه داد: اخیراً مطالعات تحلیلی اقتصادی بر روی این پروژه انجام شده و اطلاعات طرح به روز رسانی شده و وضعیت بازدهی پروژه چمستان نیز با توجه به بزرگ بودن آن در حد متوسطی قرار دارد و از ارزش بالایی برای "ثعمرا" برخوردار است.

این مقام مسئول عنوان کرد: پروژه تجاری اداری برج البرز که "ثعمرا" سهامدار درصدی آن است و بخشی از آن به بانک ایران زمین و سهامداران دیگری واگذار شده نیز طبق برنامه در حال انجام می باشد. همچنین پروژه مجتمع تجاری اداری امین واقع در شهر مشهد نیز تکمیل شده و بخشی از آن فروش رفته است اما به دلیل شرایط رکودی حاکم بر بازار مسکن واگذاری آن را متوقف کرده ایم تا در شرایط بهتر فروش انجام گیرد اما فعلاً مقدار تعهد شده در بودجه سال مالی جاری شرکت واگذار خواهد شد تا درآمد هر سهم پیش بینی شده پوشش یابد.

ناصر ذاکری در خاتمه در رابطه با عملکرد شرکت طی 9 ماهه گذشته عنوان کرد:معمولاً شرکت های ساختمانی ر بحث واگذاری پروژه هایشان و پوشش بودجه برآورد شده در ماه های میانی سال دچار مشکل هستند چرا که اغلب مشتریان بالقوه آنها به دلیل محدودیت بودجه ای که دارند در ماه های پایانی اقدام می کنند و بخش عمده تحقق بودجه این شرکت ها در 3 ماهه چهارم اتفاق می افتد از این رو "ثعمرا" نیز اگرچه عملکرد 3 ماهه سومش بهتر از نیمه نخست سال جاری بوده اما تلاش به این است تا پایان سال و در ماه های باقی مانده درآمد پیش بینی شده هر سهم "ثعمرا" به طور کامل پوشش یابد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر