بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

نظم در شاخص انبوه سازی

شاخص گروه انبوه سازی به دلیل حرکت دسته جمعی نمادهای این گروه همواره مورد توجه تحلیلگران بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که نمودار این شاخص از نظم کم نظیری در ریتم و الگوهای کلاسیک مخصوص به خود، برخوردار است.
کد خبر : ۱۷۲۱۴۷
روند هارمونیک و موج شماری

همان گونه که در شکل زیر نشان داده شده است، حرکت شاخص انبوه سازی از بالاترین سقف خود تاکنون داخل یک مثلث اصلاحی فرض شده و پیش بینی می‌شود در یکی از سطوح حمایتی هارمونیک که با رنگ سبز مشخص شده‌اند (محدوده‌های 653 و 600 واحد) ریز موج e مثلث مذکور به عنوان آخرین جزء اصلاحی خاتمه یافته و فرصت کم ریسکی برای گرفتن موقعیت خرید ایجاد شود.


نظم در شاخص انبوه سازی

الگوهای تکرار شونده

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، نمودار شاخص انبوه سازی نظم بسیار قابل توجهی در بعد الگوهای تکرار شونده دارد به طوری که مطابق شکل زیر، دو الگوی استخراج شده ی A و B به صورت پیوسته در حال تکرار می‌باشند.

در روند صعودی الگوی A، 6 مرتبه تکرار شده است و در ادامه با تغییر فاز قیمت به نزول، الگوی B، 6 مرتبه در چند درجه‌ی سیکلی ثبت گردیده است. بنابراین انتظار اینکه برای بار هفتم نیز الگوی B تکرار گردد دور از ذهن نخواهد بود. در صورت تحقق این پیش‌بینی، اولین تارگت نمودار بعد از شروع رشد، محدوده 870 واحدی خواهد بود.


نظم در شاخص انبوه سازی


نتیجه گیری تحلیل تکنیکال شاخص انبوه سازی

* در صورت صحت مفروضات موج شماری، شاخص انبوه سازی در آخرین ریزموج نزولی خود به سر م|ی‌برد.

* با ریتم موجود در نمودار، سطوح حمایتی 653 یا 600 واحد به عنوان تریگر ورود و محدوده 870 واحد به عنوان اولین هدف روند صعودی احتمالی تخمین زده می‌شود.

* الگوهای تکرارشونده، رشد قابل توجهی را بعد از خاتمه نزول اخیر، نوید می‌دهند.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: هادی پورحامدی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
معلومه که سراغ خودرو رفته اید