بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر : ۱۷۲۱۶۸


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی :از مجموع 26 جایگاه CNG در استان 17 جایگاه آن خصوصی و بقیه دولتی مربوط به شهرداری های استان است که تاکنون 9 جایگاه از جایگاه های بخش خصوصی استاندارد سازی شده است.

مدت زیادی است که اعتراضاتی از طرف مردم در خصوص جایگاه های CNG اعتراضاتی صورت می گیرد که البته این اعتراضات متفاوت و البته می توان گفت تماما واقعی به نظر می رسد.
از کمبود جایگاه های توزیع گرفته تا متفاوت بودن کیفیت گازهایی که در مخزن ماشین ها سوخت گیری می شود. کافی است از محل های مختلف اقدام به سوخت گیری CNG بنمایید تا متوجه شوید که مسافت های مختلفی را با میزن گاز سوختگیری شده طی می کنید.
البته مشکلات جایگاه های سوخت به همین موارد ختم نمی شود و موارد متعددی از طرف مردم اعلام شده است که تاکنون چندان پاسخ قانع کننده ای در این خصوص منتشر نشده است.
به گزارشتابناک کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی در جلسه کارگروه تخصصی استاندارد بودن 9 جایگاه CNGG در استان استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان گفت:از مجموع 26 جایگاه CNG در استان 17 جایگاه آن خصوصی و بقیه دولتی مربوط به شهرداری های استان است که تاکنون 9 جایگاه از جایگاه های بخش خصوصی استاندارد سازی شده است.
متقیان با بیان اینکه هیچ کدام از جایگاه های CNG شهرداری های استان با وجود جلسات مختلف با شهرداری ها ،شرکت های پالایش و پخش فرآورده های نفتی و گاز استان استانداردسازی نشده است افزود: از 9 جایگاه CNG غیراستاندارد مربوط به شهرداری های استان 5 جایگاه در شهر یاسوج و بقیه در شهرهای دهدشت ،دوگنبدان ،سی سخت و چرام است که باید استانداردسازی شوند درغیراین صورت با تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی و با اخذ رای لازم پلمپ می شوند.
وی گفت:8 جایگاه غیر استاندارد دیگر CNG مربوط به بخش خصوصی هم با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
متقیان همچنین از غیراستاندارد بودن مخازن نصب شده CNG در خودروهای عمومی خبر داد و افزود:از طریق شرکت بخش خصوصی حدود 600 خودروی تاکسی درون شهری یاسوج را مورد آزمایش و بررسی قرار دادیم که هیچ کدام از مخازن نصب شده بر روی این خودروها استاندارد نبوده است و مسئولان متولی باید به این مهم توجه کنند. معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت مسئله استاندادسازی جایگاههای سوخت
CNG در استان و خطرات بالای احتمالی ناشی از این موضوع برای شهروندان وحتی مسافران خارج از استان بر لزوم استانداردسازی این جایگاه ها اعم از خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت: تمامی این جایگاهها باید تا یک ماه آینده استانداردسازی شوند.
نیک اقبالی یکی از رویکردهای اصلی شورای فنی استان را توجه به مسئله استانداردسازی کالاها در حوزه های مختلف برشمرد و افزود: استانداردسازی مصالح ساختمانی ،آسانسورهای نصب شده در ساختمانهای دولتی و خصوصی و نیز استاندارد سازی جایگاههای سوخت از جمله موارد مهم ،مطرح و بررسی شده در این نشست بوده است.
وی همچنین استفاده از سوختال.پی.جی به جای را CNG در تمامی خودروهای عمومی و شخصی ممنوع دانست و گفت : مسئولان متولی باید با شناسایی مراکز عرضه این نوع خدمات سوختی، انها را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با اخذ رای لازم آنها را پلمپ کنند.
معاون امور عمرانی استاندار افزود: مسئولان سازمان حمل و نقل بار و مسافر در 8 شهرستان باید از تردد و حمل مسافر تاکسیهای درون شهری ،تاکسی بیسیم و تلفنی ها که مخازن سی.ان.جی خود را استاندارد سازی نکرده اند با همکاری پلیس جلوگیری کنند.
نیک اقبالی همچنین گفت: جایگاههایسی.ان.جی استان که استانداردسازی شده اند باید در یک برنامه مشخص از ارائه هر گونه خدمات به خودروهای مسافربری عمومی که فاقد برچسب ایمنی و استاندارد هستند خودداری کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر