بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
با وجود وعده مسئولان برای برخورد با متخلفان

باز هم معاملات بلوکی شاخص ساز شد!

طی معاملات روز جاری در شرایطی معاملات با حجم اندکی در حال پیگیری است که در نماد معاملاتی "همراه" و "مبین" شاهد انجام معامله هستیم؛ بطوریکه در نماد معاملاتی همراه اول بلوک حدود یک میلیون و 900 هزار سهمی بین حقوقی ها داد و ستد شده است.
کد خبر : ۱۷۲۱۷۷
نویسنده :
کیوان فر

چندی پیش رییس سازمان بورس در حالی بر موضوع برخورد با معاملات بلوکی جهت شاخص سازی و ایجاد روند مصنوعی در بورس تأکید کرد که امروز باز هم شاهد تکرار آن هستیم.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری در شرایطی معاملات با حجم اندکی در حال پیگیری است که در نماد معاملاتی "همراه" و "مبین" شاهد انجام معامله هستیم؛ بطوریکه در نماد معاملاتی همراه اول بلوک حدود یک میلیون و 900 هزار سهمی بین حقوقی ها داد و ستد شده است.

این معاملات بلوکی در حالی انجام شد که نماد "همراه" با 82 واحد افزایش شاخص کل، بیشترین تأثیر مثبت را بر روی این نماگر اعمال کرده و همزمان با "همراه"، در نماد پتروشیمی مبین نیز حقوقی ها با معامله یک بلوک حدود 13 میلیون سهمی میان خود، موجب افزایش 35 واحدی شاخص کل گردیده؛ حال آنکه در مجموع این نماگر با تأسی از سایر نمادها رشد حدود 223 واحدی را نظاره گر بوده و وارد مدار 79 هزار واحدی شده است.

این در حالی است که هنوز از وعده مسئولین برای برخورد با معاملات بلوکی شاخص ساز و ممنوعیت آن زمان زیادی نمی گذرد. بطوریکه شاپور محمدی سخنگوی سازمان بورس، در حالی طی هفته اخیر از ممنوعیت این قبیل معاملات و تأکید مکرر جهت برخورد با متخلفان احتمالی سخن به میان آورده بود که امروز باز هم شاهد این اتفاق نامطلوب در بازار هستیم. از همین رو لازم به نظر می رسد ضمن پیگیری این موضوع از سوی مسئولین، برخوردهای قانونی لازم نیز با متخلفان امر صورت گیرد تا دوباره چنین مواری در بازار رقم نخورد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
UNITED STATES
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
اینو به خودتون بفرمایید که دیروز در مدح ایشون قصیده سرایی فرمودید.

وساپا هم هر روز 2 درصد میوفته ، بعد با بلوک برش میگردونن.

آقای رییس که میخواستن بلوک زن اخراج کنند، مد نظرشون باشه
بهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
ترک عادت موجب مرض است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
باید برخورد شود با آمارسازها و شاخص سازها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
آقای شاپور محمدی بنده حاضرم هر روز 5 درصد تو منفی باشم تا علکی 10 درصد تو مثبت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
مگه میشه ریس سازمان خبر نداشته باشه !؟ ماههاست در نماد فاذر دارن با بلوک زدن و معاملات دوطرفه تابلو در قیمت سهم دستکاری میکنن و بدون هیچ اتفاق منفی بی بیش از 40 درصد سهمو ساقط کردن اونوقت ریس سازمان و ناظراش اینو نمی دونن ؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کلا وقتی مسولین بالایی عاشق امار سازین پایینیها هم برای حفظ میز اینکارو ادامه میدن.سایپای 200 تومنی با شاخص 81000 الان 100 تومنه ولی شاخص همون حوالی 80000 میچرخه.قسم ....باور کنیم یا دم خروسو؟