بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
در مراسم رونمایی از سیستم بازار گردانی خودکار بررسی شد:

مزایا و چرایی استفاده از نرم افزار بیکسو ماشین

عصر روز گذشته شرکت توسعه فناوری سوشیانت از سیستم بازار گردانی خودکار خود با نام بیسکو ماشین در محل سالن همایش های برج میلاد با حضور فعالان و کارشناسان بازار سرمایه رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۷۲۲۰۱
نویسنده :
یارمحمدی

عصر روز گذشته شرکت توسعه فناوری سوشیانت از سیستم بازار گردانی خودکار خود با نام بیسکو ماشین در محل سالن همایش های برج میلاد با حضور فعالان و کارشناسان بازار سرمایه رونمایی کرد.

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای نشست رحمان بابازاده رئیس هیأت مدیره شرکت سوشیانت در رابطه با سیستم بازار گردانی و علت خودکار کردن آن در جمع حاضرین اظهار داشت: از نگاه فعالان و متخصصان بازارهای مالی، نقد شوندگی یکی از اصول مهم بازار کارا به حساب می آید و عدم نقد شوندگی در بازار بورس کشور تبعات جبران ناپذیر بسیاری را دارد. که در همین زمینه ما به دنبال بهبود شرایط بوده و به حوزهIT ورود کرده ایم تا این نیاز بورس پاسخ داده شود.

وی گفت: شرکت سوشیانت از ایده های جدید هم در این زمینه استقبال کرده و به کمک شرکت تحلیلگر امید سیستم بیسکو ماشین را ایجاد کرده است.

بابازاده تأکید کرد: بازار گردانی یک انتخاب لوکس نیست و از محدود راه کارهای حل مشکلات بازار می باشد.

در ادامه محمد قاسمی مدیر عامل شرکت توسعه فناوری سوشیانت در خصوص معاملات الگوریتمی و ارتباط آن با بازارگردانی خودکار گفت: بازارگردانی خودکار یکی از مشتقات معاملات الگوریتمی می باشد که به بازار ما کمک های بسیاری خواهد کرد که ما برای ایجاد این بستر معاملات روز دنیا را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: بازار سرمایه کشورمان در حال حاضر در آستانه تحولی بزرگ است که بحث معاملات الگوریتمی را نیز شامل می شود. تعریف کلی بازارگردان خود کار که یکی از مشتقات معاملات الگوریتمی است، آن است که روشن یا سیستمی طراحی می شود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده معاملات از طریق ماشین و به صورت خودکار انجام بگیرد.

قاسمی تصریح کرد: بورس ایران با حجم و ارزش معاملات کم و عدم نقد شوندگی مواجه است که این امر، موضوعی است که بازار گردان خودکار و معاملات الگوریتمی بخش عمده آن را برطرف خواهد کرد.

وی در خاتمه صحبت های خود عنوان کرد: این سیستم بلافاصله بعد از دریافت اطلاعات اقدام به پردازش دقیق آنها می کند و نقد شوندگی سهام را افزایش می دهد.

سید امید موسوی مدیرعامل شرکت تحلیلگر امید به معرفی سامانه بازارگدارنی خودکار پرداخت و گفت: این نرم افزار در مدت زمانی کوتاه، حجم بالایی از داده ها را که ذهن انسان قادر نیست آنها را یکجا تحلیل کند، مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد و اقدام به ارسال سفارش خرید و فروش بر طبق استراتژی های از پیش تعریف شده روی تابلوی معاملات و سهام خاص کند.

وی ادامه داد: مأموریت این نرم افزاد افزایش حجم و نرخ معاملات، کاهش دامنه مظنه و ایجاد بازاری منصفانه و پیوسته می باشد. این سامانه به ابزار کنترل ریسک نیز مجهز است.

وی در خصوص امکانات سامانه بازار گردانی خودکار اجزای و مزایایی آن گفت: سامانه بازارگردانی خودکار دارای امکانات بسیاری است که مهمترین آنها بازارگردانی و بازار سازی سهام، بازارگردانی اوراق و آربیتراژ اوراق می باشد. همچنین اجزای تشکیل دهنده بازار گردانی، الگوریتم های خرید و فروش با بهره گیری از آنالیزهای پیشرفته باکمک هوش مصنوعی و مدیریت ریسک با بهره گیری از مدل های مناسب فاینانس هستند.

موسوی مزایای این سیستم را اینچنین تعریف کرد: این سیستم برای سرمایه گذاران مزایایی همچون، هزینه کمتر معاملاتی، بهبود فرآیندهای کشف قیمت و قیمت گذاری، افزایش حجم معاملاتی و نقد شوندگی، نوسان پذیری کمتر، افزایش عمق بازار و روند منطقی حرکت سهم و عدم دستکاری در قیمت و حداقل شدن تأخیر در اجرای سفارشات می باشد. این سیستم خودکار برای صاحبان سهام نیز مزایایی از جمله کاهش هزینه های تأمین مالی شرکت، افزایش ارزش بازار و خوشنامی سهم در بین اهالی بازار را در بر دارد. علاوه بر اینها سیستم بازار گردانی خودکار برای سازمان و شرکت بورس هم مفید می باشد و افزایش حجم و ارزش معاملات و جذب سرمایه گذار خارجی، مشکلات کمتر در زمان بروز بحران های مالی و مشکلات و افزایش کارمزد نهادهای ناظر را موجب خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بازار گردانی در بخش سهام و اوراق در بورس تهران با تصویب دستورالعمل بازار گردانی مصوب سال 1388 آغاز شد با بررسی های انجام شده مشخص شد بعد از گذشت 7 سال کمتر از یک درصد سهام در بورس دارای بازارگردان فعال هستند که شامل 5 سهم از 450 سهم کل بازار می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر