بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
مستطيل شيشه اي تالار

شروع یک همدلی؟!

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس که با روندی مثبت کار خود را آغاز کرده بود با وجود روند منفی حاکم بر گروه خودرویی ها و سنگ آهنی ها و نماد معاملاتی "بترانس" از میانه معاملات با افت همراه شد و در نهایت تنها 10 واحد رشد را به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۷۲۲۱۹
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.10.27 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 25 واحد افزایش به رقم 56179 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 76 واحد کاهش عدد 168060 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 3 واحد افزایش به رقم 27820 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبندر" با 29 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خساپا" با 26 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 831 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3971 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1353 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس که با روندی مثبت کار خود را آغاز کرده بود با وجود روند منفی حاکم بر گروه خودرویی ها و سنگ آهنی ها و نماد معاملاتی "بترانس" از میانه معاملات با افت همراه شد و در نهایت تنها 10 واحد رشد را به ثبت رساند.

امروز در دو نماد معاملاتی "ونیکی" و "وسپه" شاهد انجام عرضه عمده حدود 8 درصد سهام این شرکت ها بودیم که بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار بورس را به خود اختصاص دادند و طبق روال روزهای گذشته و خود نمایی بازار بدهی، شاهد معاملاتی مربوط به اوراق مشارکت شهرداری مشهد نیز بودیم که روی هم رفته بخش زیادی از ارزش معاملات روز جاری بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه خودرویی امروز علیرغم مثبت های روز قبل با روند نزولی و افت قیمت همراه شده بود زمزمه هایی از اعلام خبرهای خوش در روزهای آتی شنیده می شود که گمانه زنی ها از نزدیک شدن انجام معامله بلوکی مجموعه ایران خودرو و اتفاقات مثبتی که در بخش کاهش هزینه های مالی شرکت صورت گرفته، حکایت دارد. همچنین از مهمترین اخبار دیگر که پیرامون شرکت شنیده می شد در رابطه با قرارداد جدید ایران خودرو با بنز می باشد که باید منتظر ماند و دید این تفاهم نامه ها و مذاکرات که قریب به یکسال است که به طول انجامیده در نهایت به کجا خواهد رسید؟

در رابطه با گروه لیزینگ نیز شنیده می شود انجمن ملی این گروه با بانک مرکزی نامه نگاری هایی در خصوص افزایش نرخ سود تسهیلات شرکت های واسپاری داشته است که انتشار این خبر طی روز جاری باعث ایجاد صف خرید و افزایش تقاضا در سهام حاضر در این گروه شد.

بر اساس این گزارش، گروه پالایشگاهی که در ساعات پایانی روز معاملاتی گذشته به درصدهای مثبت رسیدند، امروز نیز با افزایش تقاضا و صف خرید در برخی نمادها همراه شدند. در رابطه با این گروه از روز گذشته شایعاتی مبنی بر امضا دو قرارداد بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در "شبندر" و "شتران" در آینده ای نزدیک با دو شرکت معتبر ژاپنی مطرح می باشد.

علاوه بر تمامی موارد عنوان شده، به نظر می رسد با توجه به معاملاتی که در برخی نمادهای مطرح بازار همچون "فولاد" انجام گرفته، برخی خریدها و تزریق نقدینگی صندوق های سرمایه گذاری نیز آغاز شده باشد که امیدواریم این روند در روزها و هفته های آتی نیز ادامه یابد تا شاهد بهبود شرایط حاکم بر بازار سهام در ماه های پایانی سال باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
ما که از این همدلی که میفرمایید سر در نیاوردیم بین چه کسانی است با چه کسانی؟
اگر بین سهامداران و متولیان بورس میفرمایید که وجود ندارد چون صف های فروش مثل کاذرو سقاین را طبق قانون 5 روزه به گره میبرند و افت وحشتناک قیمت ...ولی غسالم را بعد از 30 روز صف خرید گره نمیبرند چون احساس میکنند یک مقداری سهم سهامداران گران میشودو سهامداران خوشحال میشوند