بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
طی دی ماه جاری از سوی سازمان بورس انجام شد:

اعطای مجوز افزایش سرمایه به 10 شرکت بورسی

از ابتدای دی ماه سال جاری تا روز گذشته 10 شرکت فعال در بازار سرمایه موفق به دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس به جهت ارتقا سرمایه خود شده اند که از جمله آن می توان به مجموعه هایی همچون پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری توکا، ذوب آهن اصفهان، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، تجارت الکترونیک پارسیان، صنایع کاغذ سازی کاوه، پلی اکریل ایران، سرمایه گذاری ملی ایران و گروه دارویی البرز اشاره کرد.
کد خبر : ۱۷۲۲۴۷
نویسنده :
جمشیدی

بسیاری از شرکت های فعال در بازار سرمایه در تکاپوی تأمین مالی منابع مورد نیاز خود از طریق افزایش سرمایه هستند و این موضوع نیز همواره با استقبال سهامداران مواجه شده است. از این رو در این گزارش لیست شرکت هایی که طی دی ماه سال جاری به افزایش سرمایه اقدام نمودند و موفق به دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس شده اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از ابتدای دی ماه سال جاری تا روز گذشته 10 شرکت فعال در بازار سرمایه موفق به دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس به جهت ارتقا سرمایه خود شده اند که از جمله آن می توان به مجموعه هایی همچون پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری توکا، ذوب آهن اصفهان، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، تجارت الکترونیک پارسیان، صنایع کاغذ سازی کاوه، پلی اکریل ایران، سرمایه گذاری ملی ایران و گروه دارویی البرز اشاره کرد. بر این اساس پنج شرکت همچون "وتوکا"، "رتاپ"، "چکاوه"، "والبر" و "نیکی" از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور افزایش سرمایه استفاده کردند و در این بین مجموعه هایی همچون "ذوب" و "شپلی" که مدت ها در انتظار دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس جهت انجام برنامه افزایش سرمایه از مجل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها هستند، سرانجام به این امر نایل آمدند. در کنار آن شرکت پالایش نفت تهران نیز ار منبع سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه سرمایه خود را افزایش داد و هلدینگ پارسیان نیز از محل افزایش سرمایه زیر مجموعه ها و منابع داخلی به این منظور استفاده نمود.

اعطای مجوز افزایش سرمایه به 10 شرکت بورسی

از این رو طی دی ماه سال جاری در مجموع بیش از 51,843 میلیارد ریال مجوز انجام برنامه افزایش سرمایه به 10 شرکت اعطا شده که از میان آنها نماد معاملاتی شرکت اعتباری ملل در بازار توافقی فرابورس معامله می شود.

علاوه بر این، طی دی ماه سال جاری هیأت مدیره شرکت هایی همچون "وصنعت"، "شتوکا"، "ولصنم"، "بترانس"، "کتوکا"، "وبشهر"، "بالاس"، "وساپا"، "بالبر" و "سشمال" پیشنهاد افزایش سرمایه را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه نموده اند و در عین حال شرکت هایی همچون پتروشیمی فجر، داروسازی سینا، پلی اکریل ایران، گروه سرمایه گذاری دارویی البرز، البرز بالک، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت بندر عباس و جام دارو مجمع عمومی فوق العاده با موضوع افزایش سرمایه را برگزار کردند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منو توپول
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
ازمایش که سالهای سال با بی توجهی و به نوعی دهن کجی به مقررات و قوانین و عدم ارسال گزارشات منظم به بورس توهین کرده و زیان سنگینی به سهامدارانش از سال 84 تا 94 وارد کرده به هیچوجه نباید مجوز افزایش سرمایه بگیرد تا با توسل به این افزایش سرمایه وامهای کلان دریافت کرده و دوباره به فراموشی سپرده شود.
دادن مجوز به لازما یعنی توهین به تمام فعالین بازار سرمایه و جایزه ی بی ارزش انگاشتن قوانین!
المیرا67
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
دادن مجوز به آزمایش خیانت به شفافیت و قانونمداری هستش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
لیست شرکت هایی که بعدا قصد افزایش سرمایه دارن رو بنویسید.
شمال یاب
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
با سلام
در راستای حمایت از صنایع داخلی و احیای شرکت هایی با برند ملی و کاهش برون رفت دلار از کشور بابت واردات و کاهش نرخ بیکاری
باید مجوز افزایش سرمایه ازمایش داده شود
حسین سلیمانی نماینده سهامداران آزمایش
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
اتفاقا باید به شرکت آزمایش مجوز داده بشه و ساختار مالی اش اصلاح بشه تا بتونه با طرف خارجی وارد مذاکره برای مشارکت بشه. همه جای دنیا از برند ملی دفاع می کنند در ایران نه تنها دفاع و کمک نمی کنند بلکه سنگ هم می اندازند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
اقای سلیمانی درست می فرمایند