بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"کساوه"، فنر فشرده‌ای که آزاد نشده است

گروه کاشی و سرامیک، یکی دیگر از گروه‌هایی است که در فراز و نشیب ماه‌های اخیر، بیشتر از آنکه سود برده باشد، در رکود و افت بوده است. در رکود صنعت ساختمان و انبوه سازی، گروه کاشی و سرامیک نیز مدت مدیدی است که در خواب زمستانی فرو رفته است و حتی خبر افزایش نرخ فروش در این گروه نیز نتوانست در روزهای اخیر، چنگی به دل بزند
کد خبر : ۱۷۲۲۵۲

در نمودار قیمت سهام شرکت کاشی ساوه با نماد معاملاتی کساوه در تایم فریم هفتگی، همان گونه که شاهد هستیم، قیمت پس از ماه‌ها ریزش، به محدوده حساسی رسیده و از شتاب افت قیمت کاسته شده است. این محدوده که در گذشته نقش مقاومت را داشته است، هم اکنون وضعیت حمایتی به خود گرفته و انتظار داریم مانع از افت بیشتر قیمت شود. آرایش کنونی قیمت در این محدوده نیز مؤید همین مطلب است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، اما در تصویر دوم همان گونه که نشان داده شده است، مشاهده می‌نماییم که رشد قیمت از سطح حمایتی ذکر شده در بند قبلی، در قالب یک کانال صعودی رقم خورده است که شمارش امواج بر این نکته تأکید دارد که هنوز وارد مرحله اصلی از صعود احتمالی قیمت در قالب سومین موج الیوت، نشده‌ایم و محدوده حمایتی فعلی که در امواج داخلی موج ۳ در حال نوسان است، می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای ورود به معاملات خرید مهیا نماید. اما نکته دیگر آنکه شکسته شدن سطح ۳۱۶ تومان تأییدی بر ادامه حرکت صعودی قیمت بوده و در طرف مقابل، شکسته شدن سطح ۲۶۷ تومان، شمارش فعلی را مخدوش نموده و تحلیل فعلی نیاز به بازبینی شمارش خواهد داشت.

تصویر بعدی ترکیب ایچیموکو را برای تایم فریم هفتگی نمایش می‌دهد. هر چند مشکوک اما شاهد این هستیم که قیمت خود را از ابر کومو بالا کشیده است و کومو از نزولی به صعودی سوییچ نموده است. چرخش کومو، تردید ما را در خصوص شکست مشکوک ابر توسط قیمت کم می‌نماید و انتظار داریم رفته رفته با پیشروی بیشتر قیمت، شاهد شکسته شدن سطوح مقاومتی کومو و تثبیت در بالای ابر باشیم. گارد مناسب کی‌جن‌سن و تن‌کن‌سن در خروج از کومو نیز می‌تواند به افزایش امیدمان مبنی بر رشد قیمت، دامن بزند!

تصویر آخر نمودار P&F تایم روزانه را نمایش می‌دهد. در ترکیب نمودار نشان داده شده مشاهده می‌کنیم که قیمت در روزها و هفته‌های گذشته، تغییر رفتار داده است و نتوانسته است کف پایین‌تری تثبیت نماید و متقابلاً کف‌ها به ترتیب در حال بالاتر آمدن هستند. این چنین رفتاری می‌تواند پس از شکست سطح مقاومتی نشان داده شده با خط قرمز، با شتاب بیشتری در جهت صعود همراه شود.

جمع بندی:

در مقطع کنونی پتانسیل صعود قیمت بیشتر از افت آن بوده و هر افت قیمتی با رعایت حد ضرر شکسته شدن کف کانال در ۲۶۷ تومان، فرصت ورود به معاملات خرید تلقی می‌شود. نخستین هدف در کوتاه مدت، در تراز سقف کانال در باند ۳۵۰ الی ۳۶۰ تومان قرار دارد و شکسته شدن ۳۱۶ تومان، تأیید حرکت در این مسیر است. در بلند مدت اما انتظار می‌رود شاهد تداوم روند رو به رشد قیمت برای اهداف بسیار بهتری باشیم.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر