بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
با ابلاغ دستورالعمل سازمان بورس در راستای ایجاد الزام برای سرمایه گذاری در سهام حداقل به میزان 5 درصد تا 10 درصد از منابع صندوق های با درآمد ثابت چند صندوق با درآمد ثابت به تزریق نقدینگی اعلام آمادگی کردند و در بین اهالی بازار گفته می شود که با توجه به معاملاتی که در برخی نمادهای بزرگ و مطرح بازار صورت گرفته، تزریق نقدینگی از طریق این صندوق ها آغاز شده است.
کد خبر : ۱۷۲۳۰۳
نویسنده :
یارمحمدی

طی هفته های گذشته و در پی اعتراض سهامداران و سرمایه گذاران به وضعیت نامطلوب بازار سرمایه و نگرانی از خروج نقدینگی از این بازار منجر شد تا سازمان بورس تصمیماتی در خصوص بهبود این روند اتخاذ کند که از جمله آنها می توان به تزریق حداقل 5 تا 10 درصد از منابع صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت به بازار سهام اشاره کرد.

به گزارش بورس نیوز، با ابلاغ دستورالعمل سازمان بورس در راستای ایجاد الزام برای سرمایه گذاری در سهام حداقل به میزان 5 درصد تا 10 درصد از منابع صندوق های با درآمد ثابت چند صندوق با درآمد ثابت به تزریق نقدینگی اعلام آمادگی کردند و در بین اهالی بازار گفته می شود که با توجه به معاملاتی که در برخی نمادهای بزرگ و مطرح بازار صورت گرفته، تزریق نقدینگی از طریق این صندوق ها آغاز شده است.

هر چند که طبق پرتفوی اعلامی این صندوق ها تعداد کمی از آنها بیش از 5 درصد در سهام سرمایه گذاری کرده اند و برخی از آنها موجودی سهامشان صفر می باشد.

علاوه بر این گفته می شود صندوق توسعه در بازار سهام در حال تزریق نقدینگی می باشد که به طور کل و به مرور زمان با تزریق این سرمایه ها به بورس کمبود نقدینگی مورد نیاز بازار را تا حدودی جبران خواهد کرد، این امر یکی از اقدامات خوبی است که به دلیل ابلاغیه و پیگیری های سازمان بورس به عنوان متولی بازار در بازار سرمایه صورت گرفته است.

بر این اساس ابلاغیه از جانب سازمان بورس، صندوق های بادرآمد ثابت در صورتی که حد نصاب مشخص شده را رعایت نکنند، مجوز ادامه فعالیتشان تمدید نخواهد شد، البته صندوق های تنها در درآمد ثابت باید در زمان تمدید مجوزهای فعالیت خود امید نامه خود را تغییر دهند و به صندوق درآمد ثابت تبدیل شوند و ملزم به اجرای الزام حداقل 5 درصدی سرمایه گذاری در بازار سهام هستند.

در همین راستا گفته می شود که طی چند هفته گذشته تعدادی از صندوق های درآمد ثابت برای تمدید مجوز فعالیت خود اقدام کرده اند، اما به دلیل عدم رعایت حداقل 5 درصدی سرمایه گذاری منابع خود در بازار سهام، مجوزشان تمدید نشده و برای تمدید مجوز برای آنها مهلت زمانی مشخص شده تا این الزام را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت این دستورالعمل مجوز فعالیتشان ابطال و صندوق منحل خواهد شد.

بر این اساس، با توجه به این الزام به نظر می رسد که آن دسته صندوق های درآمد ثابتی که طی چند ماه آینده باید مجوز فعالیتشان را تمدید کنند ملزم به تزریق نقدینگی و منابع در دسترس خود در بازار سهام هستند در غیر این صورت صندوق خاطی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل منحل خواهد شد. این اقدام سازمان بورس و برخورد جدی با مدیران متخلف صندوق ها در راستای بهبود شرایط کمبود نقدینگی در بازار سهام، با توجه موارد مذکور جای تشکر دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
اول یکی باید با مدیران متخلف بورس برخورد کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
چرا سازمان با سفته بازی شلیا برخورد نمیشه فساد تا کجا ...
ناشناس
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
وای بر خریداران اخرین روز ...
ناشناس
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
مطمنا خریداران شلیا پشیمان خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
عامل ورود نقدینگی به بورس صداقت و شفاویت در بورس است.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
سازمان به هیچکدام از وعده هایی که به سهامداران خرد داد بصورت واقعی و جدی عمل نکرده. فقط میخواد برای انتخابات ریاست جمهوری وقت بخره.
قانون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
حالا ببین کی گفتم . میان اون 5 درصد رو بلوکی معامله می کنن و تمام !!