بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر : ۱۷۲۳۱۴

عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو - 3

یک مسئول هلال احمر از قطع علائم دستگاه‌های زنده یاب به دلیل شروع فعالیت‌ها در اطراف ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، در ساعت 4 صبح شنبه دوم بهمن 4 دستگاه زنده‌‌یاب علائمی از قوت گرفتن احتمال یافتن انسان زنده با توجه به دریافت پیام‌های صوتی به صورت ضربه دریافت کرده بودند که به گفته مرتضی مرادی پور - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با شروع کار در اطراف ساختمان پلاسکو و ایجاد سر و صدا دیگر علائمی دریافت نمی‌شود.

وی درباره جزیات بیشتر به تسنیم عنوان کرد: تیم های جستجو و نجات در همان مکانهای که علائمی از قوت گرفتن احتمال یافتن افراد زنده بود همچنان تلاش می‌کنند ولی حجم آوار بسیار بالا است و به موتور خانه دسترسی پیدا نمی‌کنیم.

جزئیات علائم دستگاه‌های زنده‌یاب

مرادی‌پور با اشاره به اینکه با گذشت 48 ساعت از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و پس از آورابرداری‌های مداوم و بی‌وقفه همکاران آتش‌نشانی، چهار دستگاه زنده‌یاب هلال‌احمر سیگنال‌هایی از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کردند، گفت: سیگنال‌ها از ضلع غربی ساختمان پلاسکو دریافت شده است و از آنجا که دریافت پیام‌ها صوتی و به صورت ضربه بوده است، احتمال دریافت پیام از انسان زنده قوت گرفته و ما نیز امیدواریم بتوانیم هموطنان خود را زنده از محل دریافت سیگنال نجات دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: متاسفانه دسترسی به منطقه ای که سیگنال‌ها دریافت شده، بسیار دشوار است و به محض باز شدن مسیر عملیات جست‌وجو آغاز خواهد شد.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه هم‌اکنون 35 تیم عملیاتی هلال‌احمر شامل 70 امدادگر و نجاتگر در حال جست‌وجو در ساختمان پلاسکو هستند، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جست‌وجو و نجات، آواربرداری و آنست هلال‌احمر در محل مستقر هستند و به همراه 4 دستگاه زنده‌یاب و سگ‌های زنده‌یاب در حال جست‌وجو هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروهای هلال احمر تحت دو فرماندهی جداگانه در ضلع غربی و جنوب غربی و همچنین ضلع شرقی و شمال شرقی ساختمان پلاسکو در حال انجام عملیات جست‌وجو و نجات و آواربرداری هستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر