بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر : ۱۷۲۳۵۴

وکیل ملت:فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف گنجینه‌های قیمتی با قدمت 3 هزار ساله خبر داد.

ولی‌الله گنجیان‌مقدم ، گفت: در پی حفاری‌های غیرمجاز صورت گرفته در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و اشیاء عتیقه، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات گسترده و انجام یکسری عملیات اطلاعاتی، سرانجام متهمان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری آنان و کشف سرمایه‌های ملی شروع شد.

فرمانده انتظامی آمل افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ، با هماهنگی مقام قضایی، سه متهم که در حفاری غیرمجاز تپه‌های باستانی، فروش و قاچاق اشیاء قیمتی اقدام می‌کردند، دستگیر و 58 قطعه انواع عتیقه‌جات شامل ظروف فلزی و سفالی، زیورآلات مفرغی، نقره‌ای و خنجر، کشف و از خروج آن به بیرون مرزها جلوگیری شد.

این مسؤول تصریح کرد: اشیاء عتیقه با دعوت از کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازدید و اصالت و قدمت آن مورد تأیید قرار گرفت.

گنجیان‌مقدم در پایان با بیان اینکه تحقیقات پلیس با تشکیل پرونده قضایی ادامه دارد، گفت: اموال فرهنگی و عتیقه‌جات نشانه سابقه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان، به امانت آیندگان نزد ماست، برای محافظت از این سرمایه ملی، تعامل مردم با نیروی انتظامی امری ضروری است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
ما تا قیام قیامت از امام خمینی اعلم تر نخواهیم داشت مگر خود حضرت آقا ولیعصر عج .و طبق فتوای حضرت امام در مساله 1806 توضیح المسائل میخوانیم که طبق نص صریح قوانین اسلام ( اگر انسان در زمینی که ملک کسی نیست گنجی پیدا کند مال خود اوست و باید خمس آنرا بدهد ) البته ما کدامیک از قوانین و احکام را کامل اجرا میکنیم که مربوط به مسائل شخصی باشد که این دومی آن باشد
ناشناس
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
فقط شما که این فتوا رو ندید. دلایل شرعی فقط به یک فتوا که منتهی نمیشه.