بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
با توجه به عملکرد 9 ماهه شرکت ها

بودجه های احتیاطی، مانعی برای صعود

صنایع مرتبط با قیمت های جهانی ( معدنی - فلزی و پتروشیمی) از دو عامل رشد قیمت های جهانی و رشد دلار منتفع شده و مطابق انتظار و بعد از یک رالی رشد در قیمت این سهم ها طی دو ماه اخیر، سودآوری شرکت ها عموماً تعدیل مثبت داشتند. در بین صنایع داخلی هم نشانه هایی از تخفیف رکود و افزایش فروش از جمله در خودرو سازان دیده شد.
کد خبر : ۱۷۲۳۵۸
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به اینکه اغلب شرکت های حاضر در بازار سرمایه صورت های مالی منتهی به 30 آذر سال مالی جاری خود را به همراه آخرین تغییرات و تعدیلات بودجه های برآوردی، برای سال 95 روی سامانه اطلاع رسانی کدال ارائه کرده اند، در حال حاضر بازار به دنبال تحلیل برآیند کلی این گزارشات و پیش بینی آینده بر این اساس می باشد.

در همین ارتباط مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بطور خلاصه صنایع مرتبط با قیمت های جهانی ( معدنی - فلزی و پتروشیمی) از دو عامل رشد قیمت های جهانی و رشد دلار منتفع شده و مطابق انتظار و بعد از یک رالی رشد در قیمت این سهم ها طی دو ماه اخیر، سودآوری شرکت ها عموماً تعدیل مثبت داشتند. در بین صنایع داخلی هم نشانه هایی از تخفیف رکود و افزایش فروش از جمله در خودرو سازان دیده شد.

شهریار هاشمی طباطبایی در ادامه افزود: در صنایع غذایی و قند و شکر هم این افزایش مقداری فروش و رشد نسبی قیمت های فروش باعث بهبود عملکرد ها بود. در سوی دیگر شرکت های خدماتی عموماً مطابق بوجه و برخی شرکت های ساختمانی با توجه به نحوه شناسایی درآمد در هنگام فروش پروژه ها، فعلاً ارزش دارایی هایشان افزایشی اما سود اعلامی امسالشان نزولی بوده است.

وی با توجه به کلیت این گزارش ها، در رابطه با روند سه ماه پایانی سال مالی جاری این شرکتها را در بازار سرمایه پیش بینی کرد: همانطور که عرض کردم رشد های ماه های قبل در نمادهای فلزی معدنی با انتظار همین تعدیل ها بود. برای ماه های باقی مانده تا پایان سال نیز بسته به شرایط قیمت های جهانی و نرخ دلار شرایط می تواند با ثبات باشد. همچنین پیش بینی سود سال مالی آتی، طی دو ماه باقی مانده از سال، می تواند شرایط کوتاه مدت بازار را تعیین کند. اما با توجه به احتیاط کلی مدیران در اعلام سود تخمینی انتظار رشد سریعی در بازار ندارم.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه در رابطه با کلیت بازار سرمایه را تا قبل از شروع انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت: این جمله که در ایام نزدیک به انتخابات در برخی بازارها از جمله بازار سرمایه تحولاتی در جهت رونق بیشتر دیده می شود، به تجربه دیده شده است، با افزایش نسبی دلار در ماه های اخیر و البته رشد بالای نقدینگی، انتظار تحرک بیشتر در این زمینه ها می تواند رشد آرام و کندی را در بازار نوید دهد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
بادقت مقاله رامطالعه کنید در ابتدا درباغ سبز از رشد دلار وبالا رفتن قیمت جهانی...........نتیجه گیری پایان مقاله ازرشد کند خبر داده یعنی چی!!!!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
بازار را نابود کردند رفت از به بعد باید مردم گشنه پلو میل بفرمایند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
تحلیل قابل قبولی نبود.مقدمه محتوا با نتیجه گیری همخوانی ندارد.
زیانده
NETHERLANDS
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
سلام یک نصیجت دوستانه ، پول از روی زمین که هیچ ، پول از تو دستشویی پیدا کردین ببرین بگذارین بانک سود 20 درصد بگیرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
گسترش نفت گاز پارسیان به ترتیب از سال۹۱تا سال۹۵ سود پرداختی به ترتیب سال ۱۸۱تومان،۱۷۲،۱۵۰ ،۶۸و۲۵تو مان درسال۹۵ وقیمت سهام به ترتیب براساس رندوم ۱۲۹۶تومان۱۵۲۸تومان۶۵۲تومان۲۷۶تومان۱۸۰تومان درسال۹۵میباشد ایا هیچ عقل سلیم سهامداری راتوصیه مینماید این اعداد منهای اورده نقدی سهامداران میباشد .شایان ذکر است شرکت مدکور ازشرکت های مدعی وصاحب سبک در بورس است!!!!!!