بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر : ۱۷۲۳۹۶

خبرگزاري آريا-با تصميم جديدي که از سوي هيات اقتصادي رسيدگي به امور پلاسکو اتخاذ شده، قرار براين شد تا سود وام300ميليوني که به کسبه آن اختصاص پيدا مي‌کند، مشمول يارانه شده و دولت تا نيمي از آن را بپردازد.

به گزارش خبرگزاري آريا ،در جريان حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکو و فرو ريختن آن که موجب از بين رفتن املاک و بخش عمده‌اي از اموال کسبه اين ساختمان شد، مجموعه اقتصادي دولت اقداماتي براي حمايت از اين واحدهاي صنفي در دستور کار قرار داد. در يکي از مهم‌ترين تصميمات اتخاذ شده قرار بر اين شد تا کسبه بتوانند تا سقف 300 ميليون تومان از بانک‌ها تسهيلات دريافت کنند. اين وام قرار شد تا با سود رايج تسهيلات بانکي يعني 18 درصد پرداخت شود.
آنطور که منابع مطلع بانکي به ايسنا اعلام کرده‌اند، در تازه‌ترين تصميمي که امروز -دوشنبه - از سوي هياتي که با دستور رئيس‌جمهوري براي بررسي شرايط اقتصادي کسبه پلاسکو تشکيل و در آن وزرا و مسئولان مربوطه حضور داشتند، مصوب شده که تسهيلات بانکي که به اين افراد اختصاص پيدا مي‌کند، مشمول يارانه سود شده و دولت تا نيمي از آن را بر عهده بگيرد، به طوري که 10 تا 12 درصد سود 18 درصدي از سوي گيرنده تسهيلات پرداخت مي‌شود و مابقي را دولت تقبل خواهد کرد.
حدود 560 واحد صنفي در ساختمان پلاسکو فعاليت مي‌کردند که در مجموع نزديک به 200 ميليارد تومان از سوي بانک‌ها براي پرداخت تسهيلات به آنها در نظر گرفته شده و خط اعتباري از سوي بانک مرکزي باز نمي‌شود.
بايد يادآور شد که تمامي بانک‌ها در اين طرح حضور دارند و محدود به چند بانک نخواهد بود. کسبه‌اي که مشتري هر کدام از بانک‌ها باشند مي‌توانند با مراجعه به بانکي که در آن حساب دارند، درخواست خود را مطرح کرده و از سوي بانک مورد ارزيابي قرار ‌گيرند و تا سقف 300 ميليون تومان بر اساس شرايط متقاضي تسهيلات پرداخت خواهد شد. دوره بازپرداخت سه ساله است و يک سال پس از ارائه وام پرداخت اقساط شروع مي‌شود. قرار است سازوکار پرداخت تسهيلات و چارچوب آن به زودي از سوي تدوين و به بانک‌ها اعلام شود.
در اين جلسه تصميات ديگري هم براي کسبه پلاسکو به ويژه در مورد اسکان آنها اتخاذ شد. همچنين پيشنهاداتي هم در رابطه با شهداي آتش‌نشان مطرح شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر