بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر : ۱۷۲۴۳۴

معاملات فرابورس ایران یک روز مانده به پایان هفته معاملاتی جاری با عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در بازار دوم، بازگشايي نماد معاملاتي شركت‌های توليدي و خدمات صنايع نسوز توكا و کی‌بی‌سی و دو توقف نماد مربوط به شرکت‌های مواد ویژه لیا و توليد مواد اوليه دارويي البرز بالک به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات امروز سه‌شنبه 5 بهمن ماه با نقل و انتقال 151 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 934 میلیارد ریال همراه شد که این حجم در 107 هزار و 968 دفعه رقم خورد.

در میان بازارهای اول، دوم و پایه نماد «غگلپا» مربوط به شرکت پگاه گلپایگان بالاترین حجم و ارزش معاملات را به دست آورد. در این نماد که امروز برای نخستین بار عرضه شد 12 میلیون سهم به ارزش افزون بر 118 میلیارد ریال فروخته شد. همچنین در مجموع این سه بازار 95 میلیون سهم به ارزش 416 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت.

نمادهای «حسیر» و «غدیس» روز جاری در حالی به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی شناخته شدند که به ترتیب نماد «غفارس» و «بساما»، بالاترین رشد و کاهش قیمتی را تجربه کردند.

همچنین شاخص کل فرابورس ایران پس از رشد روز گذشته به افت 2.9 واحدی و تنزل آیفکس در ارتفاع 837 واحدی تن داد. نماد «مارون» در حالی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را از خود به جا گذاشت که نمادهای «شاوان» و «شراز» در نتیجه معاملات مثبت خود مانع از افت بیشتر آیفکس شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر