بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
شرکت سرمایه گذاری تدبیر 12 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن حدود پنج میلیون سهم "ولصنم" را به پرتفوی بورسی خود اضافه کرد.
کد خبر : ۱۷۲۵۸۵
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه متأثر از شرایط رکودی حاکم بر آن در حالی با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه شده که در این بین چشم اهالی بازار به عملکرد سهامداران حقوقی و مطرح به جهت حمایت از سهامداران و حضور پر رنگ آنها در روند معاملات بورس معطوف شده است. بر این اساس در این گزارش به بررسی معاملات این گروه از سهامداران طی چهار روز معاملاتی گذشته پرداخته شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری تدبیر 12 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن حدود پنج میلیون سهم "ولصنم" را به پرتفوی بورسی خود اضافه کرد.

علاوه بر این، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا خریدار 22 میلیون سهم خودروسازی سایپا بود و در نماد "خودرو"، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران بیش از یک میلیون سهم آن را به تملک خود درآورد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی حدود سهم "پکرمان" را به سبد سرمایه گذاری خود افزود و 10 میلیون سهم "و بملت" و نیز دو میلیون سهم "ولملت" به پرتفوی گروه مالی ملت رفت.

در این شرایط، صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر بیش از دو میلیون سهم "کگل" و 200 هزار سهم "هرمز" را تحصیل کرد. در کنار آن صندوق سرمایه گذاری بازار گردانی آرمان بیش از یک میلیون سهم بانک انصار را خرید و در نماد "فاذر" شرکت هایی همچون توسعه اندیش فخار، آهنگ رشد زائر و توسعه تجارت سروش هر یک خریدار 100 هزار سهم آن بودند و در نهایت یک میلیون سهم "قزوین" به پرتفوی شرکت الماس پایتخت پارینا رفت.

این در حالی است که برخی از سهامداران حقوقی در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام کردند که در این بین می توان به فروش 400 هزار سهم "شلعاب" توسط شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و واگذاری یک میلیون و پانصد هزار سهم "فخوز" از پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی یک میلیون سهم "وتوسم" را فروخت و حدود سه میلیون سهم "سدور" از تملک شرکت بیمه تعاون خارج شد. همچنین موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد حدود یک میلیون سهم "فخاس" را واگذار کرد و در کنار آن صندوق بازارگردانی گروه گردشگری ایران فروشنده یک میلیون سهم "سمگا" بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
در اطلاعیه اخیر گسترش نفت وگاز پارسیان تحت عنوان افشای اطلاعات بااهمیت امده است که بخشی از پتروشیمی دماوند راخریداری کرده است .در پایان اطلاعیه امده است تاثیر مالی ندارد .بعنوان سهامدارخرد خدا راشاکرم که تعدیل منفی یاکاهش قیمت سهام نبوده است. مرابخیرتو امید نیست شرمرسان