بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر : ۱۷۲۶۱۴

شاخص کل فرابورس ایران در روز معاملاتی گذشته، 8 و امروز نیز 5 واحد صعود را تجربه کرد و در مجموع با 13 واحد افزایش در ارتفاع 850 واحدی ایستاد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، ارزش مجموع بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران در جریان معاملات 19 بهمن‌ماه به رقمی بالغ بر یک هزار و 145 میلیارد ریال رسید که این رقم ناشی از دست‌به دست شدن نزدیک به 167 میلیون ورقه طی 22 هزار و 918 نوبت دادوستد بود.

امروز نمادهای «مارون» و «شاوان» به ترتیب با 4.1 و کمتر از یک واحد بیشترین تاثیر در روند صعودی شاخص را بر دوش کشیدند. در مقابل نیز معاملات منفی در نمادهای معاملاتی «ارفع»، «دماوند» و «بمپنا» مانع از رشد بیشتر آیفکس شد.

در میانه این هفته معاملاتی در بازار سهام (مجموع بازارهای اول، دوم و پایه) شاهد نقل و انتقال بیش از 92 میلیون سهم به ارزش افزون بر 267 میلیارد ریال بودیم؛ در حالی که نماد «فولیای» بیشترین حجم و نماد «غدیس» بالاترین ارزش معاملاتی را در این میان تجربه کردند.

نمادهای معاملاتی «کتوکا» و «شتوکا» به ترتیب متعلق به گروه‌های سایر محصولات کانی غیر فلزی و محصولات شیمیایی، بیشترین افزایش قیمتی را در این روز تجربه کردند. این در حالی است که نمادهای معاملاتی «غمینو» و «غفارس» هر دو متعلق به گروه‌ محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شكر، بدترین عملکرد را در بازار سهام با بیشترین کاهش قیمت به نام خود ثبت کردند.

در همین حال نماد «غدیس» همچنان در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها قرار دارد و بعد از آن نماد «غگلپا» متعلق به شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان که روز 5 بهمن‌ماه به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد، در میان نمادهای پربیننده دیده می‌شود.

نگاهی به مبادلات اوراق با درآمد ثابت نشان می‌دهد که بالغ بر 544 هزار ورقه در 655 دفعه معاملاتی در این بازار مبادله شده است که ارزشی حدود 506 میلیارد ریال را رقم زد.

همچنین تابلو ETFها در جریان نقل و انتقال‌های امروز، میزبان نقل و انتقال بیش از 7 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 106 میلیارد ریال بود و نماد صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با نقل و انتقال بیش از 6 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 100 میلیارد، ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در همین حال نزدیک به 75 هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش بیش از 56 میلیارد ریال دست به دست شد که تسه9510 رتبه نخست را به لحاظ حجم و ارزش کسب کرد. گفتنی است که اوراق امتیاز تسهیلات مسکن امروز در بازه قیمتی 740 تا 770 هزار ریال خرید و فروش شدند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر