بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۰۲هزار و ۸۸ قرارداد و ارزش ۱۳ هزار و ۸۸۳میلیارد ریال قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۲۷۵۳
نویسنده :
بورس کالا
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۰۲هزار و ۸۸ قرارداد و ارزش ۱۳ هزار و ۸۸۳میلیارد ریال قرار گرفت.

به گزارش بورس نیوز به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۰هزار و ۶۰۴ قرارداد را به ارزش ۱۲هزار و ۳۸۴میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۸هزار و ۲۴۳ قرارداد به ارزش یک هزار و ۹۶میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت یک هزار و ۵۳۰ قرارداد به ارزش ۱۸۵ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید اردیبهشت و تیر ۹۶ به ترتیب با ۸۶۸ قرارداد به ارزش ۱۰۸میلیارد ریال و ۸۴۳ قرارداد به ارزش ۱۰۹میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۱۶هزار و ۸۶۳قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، افزایش ۰/۸۱ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان رشد ۰/۶۳ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۵درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله و رشد ۰/۵۳ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۷درصدی را به ثبت رساند.

اگرچه از نوسانات سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته کاسته شده بود، اما انتهای هفته گذشته برخلاف انتظارات معامله‌گران داخلی بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را برای بهای سکه ایجاد کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر