بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

تحلیل تکنیکال انرژی امید تابان هور

"وهور" که از جمله شرکت‌های تازه وارد فعال در حوزه برق و انرژی در بازار سرمایه است، پس از آنکه بعد از عرضه اولیه، به سقف قیمتی ۲۷۰ تومان دست یافت، در مسیر اصلاح قرار گرفت و بیش از ۷۸ درصد مسیر رفته را بازگشت. در مقطع فعلی اما آیا بار دیگر پتانسیل رشد قیمت وجود دارد؟ تحلیل امروز در صدد پاسخ به این سوال بر آمده است.
کد خبر : ۱۷۲۹۵۳
در نمودار قیمت سهام شرکت انرژی امید تابان هور با نماد معاماتی وهور، پس از آنکه قیمت از بعد از عرضه اولیه، رشد قیمتی ۶۰ درصدی را از خود به جای گذاشت، با رسیدن به سقف قیمتی ۲۷۰ تومان، در مسیر اصلاح قرار گرفت و بیش از ۷۸.۶ درصد از مسیر رفته را بازگشت و به تراز قیمتی ۱۹۰ تومان رسید. آنچه در نمودار مشاهده می‌شود، کف‌سازی قیمت در این محدوده است که ما را به خاتمه یافتن اصلاح قیمی اخیر، امیدوار می‌نماید.

تحلیل تکنیکال انرژی امید تابان هور

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، ابتدا اجازه بدهید تا به سراغ موج‌شماری قیمت برویم. قیمت در قالب یک ۵ موجی صعود کرده است و پس از آن یک اصلاح سه موجی را رقم زده است. موج C با رسیدن به تارگت قیمتی ۱۹۰ تومان، به نظر تکمیل شده است و در صعود از این محدوده، شاهد تشکیل یک الگوی تراکمی هستیم. چنانچه قیمت موفق شود که در روزهای آینده، از این محدوده تراکمی رو به بالا عبور نماید، باید در انتظار رشد هر چه بیشتر قیمت باشیم.


تحلیل تکنیکال انرژی امید تابان هور

تصویر دوم اما سقف این محدوده تراکمی را از زاویه‌ای دیگر نشان می‌دهد. در این محدوده، ناحیه مسطح ابر کومو، سد محکمی پیش روی رشد قیمت ساخته است که شکسته شدن تراز ۲۱۶ تومان، با شکسته شدن این مقاومت، و عبور قیمت از ابر نزولی، همراه خواهد بود. در چنین وضعیتی، می‌توان انتظار داشت که قیمت از ناحیه تراکمی نیز خارج شده، و تا محدوده ۲۵۰ تومان، شاهد رشد قیمت در گام اول باشیم.

جمع‌بندی:

شکسته شدن تراز قیمتی ۲۱۶ تومان، با رعایت حد ضرر کف ۱۹۰ تومان و هدف سقف قبلی، سیگنال خرید صادر خواهد نمود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر