بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
در پی تعویق عرضه اولیه "بصبا" صورت پذیرفت:

یک اقدام مثبت از سوی نهاد متولی

صبح روز جاری با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس، زمان عرضه اولیه سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا در نماد معاملاتی "بصبا" تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.
کد خبر : ۱۷۳۰۵۵
نویسنده :
یارمحمدی

صبح روز جاری با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس، زمان عرضه اولیه سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا در نماد معاملاتی "بصبا" تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

به گزارش بورس نیوز، طبق اطلاعیه فرابورس قرار بر این بود تا 135 میلیون سهم از سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا روز چهارشنبه مورخ 27 بهمن 95 در محدوده قیمت 350 تا 360 تومان به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار عرضه شود، اما با پیغام ناظر بازار فرابورس، این عرضه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

بر این اساس به نظر می رسد با توجه به کم حجم بودن کلیت معاملات در بازار سرمایه در این روزها، به تعویق افتادن این عرضه اولیه در گروه برقی ها، که خود باعث خروج نقدینگی از بازار می گردد، اقدامی مثبت از سوی این نهاد متولی است. چرا كه نتيجه اين عرضه ها در شرايط كنونی چيزی جز خروج نقدينگی از بورس نيست كه با اين اقدام مساعد، گويا متوليان بازار سعی دارند در جهت ممانعت از خروج نقدینگی از بازار قدم بردارند. 

بر همين اساس با توجه به جو كلي حاكم بر معاملات با حجم نسبتاً پايين، بهتر است این عرضه های اولیه در زمای مناسبتری که شرایط کلی بازار مساعد باشد صورت پذیرد.

شایان ذکر است زمان بعدی این عرضه اولیه که دلیل به تعویق افتادن آن هنوز مشخص نیست، تاکنون از سوی ناظر بازار اعلام نشده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منو توپول
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
سیلی خوردن گرافروشان در برکت درس عبرتی شد برای مقابله با گرانفروشی بصبا. زنده باد شبکه های اجتماعی که در متحد کردن مردم در مقابله با گرانفروشان و پاچه خواران و رانت داران پیشرو هستند. بصبا حداکثر 270 تومن باید عرضه بشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
همه فعالین بورس می فهمند که بده بستان پشت پرده باعث شده هر سهم عرضه اولیه حداقل 25 درصد بالاتر از قیمت واقعی به سهامداران عرضه شود که نمونه اون عرضه اولیه برکت است و حقوقی تدبیر حاضر به حمایت از سهم خودش هم نیست چون خیلی گرون فروختند و بار خودشان را بستند و سهامداران هم به اعتماد عرضه اولیه بودن برکت را خریدند اما افسوس با این کارش بورس را به نابودی می کشاند؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
تا زمانی که عرضه اولیه برکت سود ندهد و ضرر هنگفت سهامداران از این عرضه جبران نشود سایر عرضه های اولیه بعدی نیز تحریم خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
اقدامی غیرمثبت چون هر نوع سنگ اندازی در مسیر عرضه اولیه سهام و مخالفت با خصوصی سازی به شدت محکوم است
آستیا
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
عرضه میکردن با شکست مواجه میشد و مثل برکت یه نمره منفی تو کارنامه...میشد. حالا میخوان دلیل عرضه نکردنشون را توام با منت کنن و بگذارنش سر سهامداران !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
بسمه تعالی
زورشون رو زدن دیدن تو این اوضاع وخیم بازار مشتری نیست بخاطر همین مجبورا بیخیال شدن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
اگر از دماوند جویا شوید عرضه اولیه بود ولی کنتور سازی وکسرای با ارزش را به این صورت در اوردند پس کاسه زیر نیم کاسه سازمان است که سهما را مخدوش کنند در نهایت خود سازمان وبعد از ان کار گزاری ها وسپس بانک ها چوب این بی تدبیری را می خورند سهمام داران نیز سرمایه زحمات سالیانه خود را ما هم فکر می کنیم که فقط سهام دار خرد زیان می بیند اگر یک جساب رس خبره حسابرسی کند سهام دار عمده هم ضرر زیادی متحمل شده با این رقم نوسان نا چیز جبران خسارت نمی شود کرد