بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
وعده های محقق نشده متولیان بازار سرمایه:

"رمپنا" و "وبصادر" در انتظار زیر لفظی

طی چند ماه اخیر شاهد توقف طولانی مدت و بلوکه شدن سرمایه سهامداران در برخی نمادهای معاملاتی بودیم که این موضوع بر خلاف وعده های مسئولین مبنی بر عدم توقف طولانی مدت و بازگشایی برخی نمادهای مهم ظرف دو هفته پایانی دی ماه بوده در لیست نمادهای متوقف نام برخی بانک ها و نماد معاملاتی گروه مپنا به چشم می خورد که از بین بانکی ها تاکنون با وجود ارائه گزارش و شفاف سازی شاهد بازگشت نماد بانک های ملت و تجارت بوده ایم اما هنوز "وبصادر" به تابلوی معاملات بورس بازنگشته است.
کد خبر : ۱۷۳۱۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

چندی قبل رئیس سازمان بورس به سهامداران وعده بازگشاییی نمادهای متوقف بورسی را ظرف دو هفته داد، اما اکنون بعد از گذشت حدود یک ماه و دو هفته از آن تاریخ دو نماد مهم "رمپنا" و "وبصادر" هنوز به تابلوی معاملات بازنگشته و آنطور که از شواهد پیداست گویا این دو شرکت در پاسخ مثبت دادن به سهامداران خود برای بازگشایی زیر لفظی می خواهند و فعلاً رفته اند تا گل بچینند!

به گزارش بورس نیوز، طی چند ماه اخیر شاهد توقف طولانی مدت و بلوکه شدن سرمایه سهامداران در برخی نمادهای معاملاتی بودیم که این موضوع بر خلاف وعده های مسئولین مبنی بر عدم توقف طولانی مدت و بازگشایی برخی نمادهای مهم ظرف دو هفته پایانی دی ماه بوده در لیست نمادهای متوقف نام برخی بانک ها و نماد معاملاتی گروه مپنا به چشم می خورد که از بین بانکی ها تاکنون با وجود ارائه گزارش و شفاف سازی شاهد بازگشت نماد بانک های ملت و تجارت بوده ایم اما هنوز "وبصادر" به تابلوی معاملات بورس بازنگشته است.

بر اساس این گزارش، بانک صادرات که از 29تیر ماه سال جاری جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شده بود، در آذر ماه سال جاری مجمع این بانک تشکیل و صورت های مالی و گزارش فعالیت هیأت مدیره آن مورد تصویب قرار گرفت و طبق تکلیف بانک مرکزی مبنی بر لحاظ کردن ذخیره های سنگین، برای هر سهم 253 ریال زیان محقق کرده و از این رو بزرگترین بانک بورس به گل نشسته است.

همچنین در خصوص بازگشایی نماد مهم دیگر یعنی گروه مپنا شنیده ها از ارائه گزارش و اطلاعات درخواستی سازمان بورس از طرف شرکت و بازگشت آن در روزهای آتی حکایت دارد. اما هنوز نماد معاملاتی "رمپنا" نیز به تابلوی معاملات بورس بازنگشته است.

توقف 7 ماهه این دو نماد معاملاتی مهم همانطور که عنوان شد، در حالی است که شایعات و وعده های مسئولین در خصوص بازگشایی آنها بسیار است و علاوه بر سهامداران این دو شرکت بسیاری از دیگر فعالین بازار سرمایه نیز منتظر پاسخ مثبت آنها به بازگشت به تابلوی معاملات هستند اما دیگر نمی دانیم "وبصادر" و "رمپنا" برای بازگشایی چه زیرلفظی می خواهند؟ و منتظر چه موضوعی هستند؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
وگردش هم ایضا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
شلیا هم ایضا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
ورود شرکت سرمایه گذاری کارکنان مپنا به بورس نیز تصویب شده است.